Što vaše police za knjige govore o vama

Bilo da se ne vide ili da se vide korice knjiga – saznajte tko sve slaže knjige na police poput vas. Kako organiziramo i izlažemo svoje knjige u našim domovima govori dosta o tome koje knjige zapravo čitamo i otkriva stvari o nama koje možda nismo ni znali. Pa, kako vi slažete svoje knjige?

Uređenje prema bojama

Poput britanskog voditelja i pisca Bena Foglea, sudite knjige po njihovim koricama, dok se prema naslaganim koricama odnosite kao prema umjetničkoj instalaciji. Neki stručnjaci kažu da onima koji slažu knjige po boji nije bitno ono što se nalazi u njima.

Poznati slagači knjiga prema spektru boja: Ben Fogle i Oprah Winfrey.

Slaganje po abecedi

Vi ste iskreni knjigoljubac koji voli da su mu knjige poslagane tako da lako može pronaći bilo koji od njih (iako police sigurno prekrivaju skoro svaki pedalj vaših zidova): od Margaret Atwood do Mihaila Aleksandroviča Šolohova. Jedino pitanje koje se postavlja je kako onda klasificirate publicistiku? Vjerojatno je prvo sortirate po odjeljcima za svaki žanr, od vrtlarstva, preko kulinarstva, do putovanja i umjetnosti, samo vas buni da li da biografska djela stavite pod autobiografije ili memoare.

Vlasnica police knjiga po abecednom redu: spisateljica Susan Sontag.

Raspored knjiga kao odraz stanja uma

Kao što norveški autor Karl Ove Knausgård objašnjava: „Na podu nadomak kreveta stoji gomila knjiga koje želim pročitati, knjiga koje moram pročitati i knjiga za koje vjerujem da bi ih trebalo pročitati. Dakle, govorimo o id, ego i super-ego knjigama. U prvoj kategoriji ćete pronaći John le Carréovog „Noćnog menadžera“. U drugoj se nalaze tri knjige koje govore o povijesti Đavola, a u super-ego hrpi se nalaze Theodor Adorno, Martin Heidegger i rani grčki filozofi.“ Pomalo pretenciozno.

Poznati „umni“ slagač: Karl Ove Knausgård.

Polegnuti način slaganja

Vi svoje knjige držite polegnutima. Vjerojatno vas krasi umjetnički duh i posjedujete ogroman broj umjetničkih knjiga velikih formata. Između knjiga držite skulpture i umjetnine. Volite dramska djela, a vjerojatno se bavite fotografijom ili dizajnom. Ono što je pogodno kod ovakvog slaganja knjiga, je to što imate više površina na raspolaganju za njih; nepogodnost leži u tome što vas knjiga s dna hrpe lako može povrijediti kada vam zatreba.

Poznati „polagači“ knjiga: dizajner Karl Lagerfeld, dizajner interijera Bani William.

Spremanje knjiga tako da se ne vidi hrbat

Ultra-mega-giga profinjeni trend slaganja knjiga odlikuje okretanje knjiga ka unutrašnjosti police, tako da se ne vidi „kralješnica“ knjige, dok su u vidnom polju bijele stranice. Kako tvrdi Mark Purcell sa sveučilišta Cambridge: „Danas nam je normalno da su hrptovi izloženi tako da su vidljivi, međutim u 16. stoljeću kulturološke norme su uvjetovale da naslovi na knjigama budu tiskani na rubu stranica.“ Prva poznata knjiga na engleskom jeziku s naslovom utisnutim na hrptu tiskana je 1604. godine, i tada je smatrana „čudom inovacije“. Potom je uslijedio period koji povjesničari nazivaju „velikim preokretom“, kada je metoda izlaganja knjiga promijenjena. Trenutno je u trendu bijelo, bijelo i još malo bijelog. Jedina mana ovog stila je što je nemoguće pronaći knjigu po naslovu.

Poznati „skrivači“ hrptova: samo ukucajte #backwardsbooks u pretrazi na Instagramu ili Pinterestu.

Kreativni kaos

Vi i vaše knjige ste na istoj valnoj dužini, tako da je potpuno besmisleno probati da ih dovedete u red, bilo po abecedi, veličini ili boji. One su dio vašeg duhovnog bića i vašeg doma, tako da potraga za nekom određenom knjigom, čak iako to možda zahtjeva puzanje po podu, samo je dio vašeg kreativnog procesa.

Poznati kaotični kreativci: pisac Philip Pullman i dizajner Paul Smith.

Izvor: standard.co.uk

Photo: Shutterstock

Knjiga tjedna!

Pogledaj ponudu

Knjiga tjedna!

Moć pozitivnog mišljenja

Najpoticajniji svjetski bestseller

79,00 kn

99 kn

x

Prijavite se na newsletter i ostvarite 10% popusta na prvu kupnju!

Pročitao/la sam i prihvaćam Opće uvjete poslovanja i Pravila privatnosti

Svojom prijavom dopuštam Mozaiku knjiga d.o.o. da obrađuju moje osobne podatke u svrhu obavještavanja o njihovim ponudama, do mog povlačenja suglasnosti.