Recenzije velikih svjetskih bestselera u džepnom izdanju V. dio

Psi iz Rige” briljantan je krimić slavnog švedskog majstora žanra Henninga Mankella. Govori o drugome slučaju legendarnog istražitelja Wallandera koji otkriva da se iza ubojstva dvojice muškaraca skriva podla zavjera…?

Nijemi vrisak” krimić je Angele Marsons i velika svjetska uspješnica s više od milijun prodanih primjeraka. Ujedno je to prvi slučaj inspektorice Kim Stone koja u stopu prati izopačenog serijskog ubojicu čija ubojstva sežu desetljećima unatrag… ?

Cvijeće na vjetru” još je jedna napeta i neizvjesna priča o zamršenom zločinu koji rješava istražitelj-amater Ivo Remetin, a kojom Pavao Pavličić dokazuje da je još uvijek prvo pero hrvatskog krimića.

Naručite ih u kompletu uz 13% popusta i besplatnu poštarinu.

Komplet: Psi iz Rige + Nijemi vrisak + Cvijeće na vjetru

Psi iz Rige

“Kao što mnogi autori krimi serijala svoje romane povezuju glavnim likom, tako i Mankell ima „svog“ istražitelja Kurta Wallandera. Ima i romana bez Wallandera, ali ovdje se bavimo serijalom tj. romanom „Psi iz Rige“. Budući da knjige ovog serijala kod nas izlaze već duži niz godina i to ne po redu, čitala sam ih kako mi je koja „došla u ruke“ i to nije baš nikakav problem. U svakom je djelu opisan po jedan Wallanderov slučaj, a, ukoliko je nešto iz prijašnjih romana važno za radnju tekućeg, to se uredno spominje u knjizi. Ono što romane „veže“ jedino je Wallnder tj. uglavnom njegov privatni život, ali kako je on sav posvećen poslu i nema nešto naročito buran život , to uopće nije teško pohvatati. Uostalom, niti ne morate pročitati sve knjige, dovoljna je i samo jedna da steknete sliku o pisanju Henniga Mankella ( i njegovom inspektoru Wallanderu).

Zadnji roman objavljen kod nas upravo je „Psi iz Rige“, inače drugi slučaj inspektora Wallandera. Pročitala sam je noćas u neke sitnije sate, već je i svitalo, ali jednostavno sam je morala završiti… Znate već kako to ide.

U ovom je djelu Mankell pred Wallandera, a i pred sebe stavio posebno težak zadatak; dok se većina njegovih djela odvija u (ruralnoj) Švedskoj , ovdje se Wallander nađe upleten u posebno težak slučaj koji ga odvodi u Latviju, točnije u Rigu. Sve počinje kada do švedske obale dopluta gumenjak (proizveden u Jugoslaviji!) u kojem su dva mrtva Latvijca. Latvija je zemlja potpuno drugačija od Švedske u kojoj se još osjećaju posljedice života u okrilju „Majke Rusije“; iako, službeno nezavisna, u zemlji se još uvijek inzenzivno vodi (tihi) rat između pristaša starog sustava (čijem povratku teže) i Latvijaca koji žele stvarnu nezavisnost i napredak svoje domovine. Wallanderu, koji u Rigi nikoga ne poznaje, ne zna jezik, isprva je teško vjerovati da se stvari ovdje odvijaju onako kako je on, do sad, samo gledao na filmovima; ljudi su nepovjerljivi, jedna kriva riječ može te koštati života, na sve su strane prislušni uređaji i ljudi koji ga prate … No, malo po malo, inspektor počinje shvaćati do kojih visina seže slučaj u koji je upleten te se, služeći se, kao i obično, najviše svojim razmišljanjem i intuicijom, korak po korak počinje kretati kroz kaljuže latvijskog kriminala („I dalje je pokušavo pronaći dokaze za međusobnu povezanost političkog vodstva zemlje, policije i različitih zločinačkih organizacija“; btw, misli da bi se ovakvi „dokazi“ mogli naći i u mnogim drugim zemljama, a ne samo u Latviji…Ali, ovo je ipak pisano iz perspektive Šveđanina, a kod njih je, pretpostavljam sve to ipak manje povezano nego, jel..negdje drugdje..)” — cijelu recenziju pročitajte na blogu Knjige, knjige, knjigice.

“Grozote koje je proživio u Rigi, dovodeći svoj vlastiti život u opasnost, ukazale su na društvo u kojem je zavjera najviša zajednička norma. Wallander će duboko zaglibiti u ovom slučaju i otkriti da je mito i korupcija u ovoj državi normalna pojava, a otkrit će i povezanost policije sa zločinačkim organizacijama i političarima. Unatoč velikoj želji da pobjegne natrag u Švedsku, ostaje u Rigi pomoći u istrazi ubojstva, a pri tome se zaljubljuje u udovicu Baibu Liepu. Zajedničkim će snagama rasvijetliti ubojstvo njezina muža i razotkriti veliku zavjeru u koju će i sami biti uvučeni.

Ova jeziva priča o korumpiranim policajcima, nezdravom društvu i tmurnoj Rigi, napeta je i pomalo zastrašujuća. Radnja je relativno brza, s tim da oko sredine knjige malo usporava i meni je taj dio iskreno malo dosadnjikav, ali moram priznati da su opisi Rige i njenih građana pridonijeli tome da se više uživim u knjigu i njene likove, a naročito tmurnu atmosferu koja tamo vlada. Zanimljiva tema, naročito za one koji vole čitati o zločinima povezanima s politikom i političkim stanjem u zemlji. Kraj knjige donosi rasplet ubojstava, pomalo očekivan, ali svejedno zanimljiv i napet.” – cijelu recenziju pročitajte na blogu Knjigograd.

Nijemi vrisak

„Nijemi vrisak“ odlična je krimi priča koja uvelike podsjeća na romane Tess Gerritsen kako svojom detaljno opisanom istragom tako i konceptom gdje imamo brutalna ubojstva i ubojicu poremećenog uma, a sve obavijeno velom laži. Tako ovaj krimi dobije dubinu, dobije psihološki aspekt u kojem ulazimo u glave kako pozitivaca tako i negativaca i slučaj padne nama na leđa i nema više te sile da nas odvoji od čitanja jer mi sada rješavamo slučaj i ubojica će platiti. Znači, dobit ćete vrlo zanimljive likove mračnih prošlosti sa kojima ćete prolaziti brutalu i osjetiti trnce na potiljku. Svjedočit ćete okrutnim ubojstvima i gledati kako se ubojica krije na najočitijem mjestu i prolazi nezapaženo. Ali da ne kažete da je sve tu samo o ubojstvima i ubojicama, napomenut ću kako ovaj roman daje mnoge emocije skrivene u tako jednostavnim rečenicama, a pokazuju pravu bit ove priče.

Mučna priča, bolna sjećanja, zlostavljana i ubijena djeca i ljudi koji su godinama čuvali jednu tajnu sada će platiti visoku cijenu, ali je li tu kraj? Da li je priča završena kada se ugasi žar u oku posljednjeg svjedoka? Ubojica nema milosti, ubija sa užitkom i odlučan je u namjeri da uzme život svakome tko mu stoji na putu, ali i on nesmotreno pogriješi. Nevjerojatna je ovo priča sa jezivim detaljima nakon koje ćete tri puta provjeravati jesu li vam vrata kuće dobro zaključana. Priča je puna preokreta, a kraj je novi šok. Fantastičan prvijenac, kažu, i ja se potpuno sa time slažem. Moja velika preporuka. – cijelu recenziju pročitajte na blogu Čarobni svijet knjiga.

“Angela Marsons otkrila je tajnu kako vratiti kriminalističke romane na velika vrata i zakačiti vas uz likove, da im se poželite vraćati iznova. Ova knjiga ima sve elemente dobrog kriminalističkog romana. Zločin je počinjen, policija se bavi slučajem, nekoliko dobrih twistova i tonu emocija. Kim Stone ima prošlost s kojom se bori već dvadeset godina i ovaj slučaj joj je jako blizak, ali ona je odlučna žena koja točno zna što želi i neće dopustiti da ju itko spriječi u naumu. Pomalo je hladna osoba, ali s druge strane toliko bliska da ćete ju podupirati bez obzira na njene mušice. Njen tim točno zna što koji od njih misli u kojem trenutku, znaju što njihova šefica treba i vrlo su dobro uigrani. Stonein šef je stereotip tvrdoglavog šefa koji želi da sve bude odrađeno po pravilima, ali ona ne igra uvijek strogo po njima.

Bila sam pomalo zarobljena ovim romanom i brzi tempo mi je odgovarao, stranice su se mahnito okretale jer sam očajnički htjela saznati istinu. Sredinom mjeseca nam dolazi i nastavak ovog romana, drugi dio o detektivki Kim Stone naziva ”Izopačene igre” i jedva ga čekam.” – cijelu recenziju pročitajte na blogu Booksandsweets.