Planirana ili impulzivna kupovina knjiga – pitanje je sad
Impulzivna ili planirana kupovina predmet je stalnog interesa istraživača i analitičara tržišta. Razumijevanje motiva za instant kupovinu knjige daje izdavaču bolju sliku o tome kako voditi svoju marketinšku kampanju. Nielsen Books i Potrošački panel u Americi proveli su istraživanje o prirodi kupovine knjiga i to među ljudima od 18 do 65 godina. Ovi rezultati potaknuli su nas da i mi vas pitamo: kako vi kupujete knjige?
Kada je u pitanju fikcija, Amerikanci gotovo podjednako planiraju, odnosno ne planiraju, kupuju trilere, ljubavne romane i fikciju generalno.
Publicistika se već više kupuje planski (60% njih planira, a 40% kupuje impulzivno).
Ljubitelji znanstvene fantastike, povijesti i klasika uglavnom planiraju svoje kupovine (preko 60% njih planira, dok nešto više od 30% kupuje vođeno naglom odlukom).
U posljednju grupu spadaju oni koji kupuju priručnike za samopomoć, poslovanje i romane iz žanra fantastike: preko 70% kupaca planira koje će naslove kupiti, a manje od 30% njih to radi impulzivno.
Naravno, možete pretpostaviti da su žene sklonije impulzivnoj kupovini: 46% Amerikanki kupuje neplanski, dok svega 29% muškaraca u Americi kupuje bez unaprijed određene liste naslova.
I naravno, nije iznenađenje ni podatak da što su kupci knjiga stariji, to se češće odlučuju neplanirano kupovati knjige. I to – poklone za unuke i djecu!
A vi, kako vi kupujte, šta i kome? Planirate li, pravite li liste ili više volite „izgubiti“ se među knjigama i pustite ih da vam one „kažu“?