L. J. Shen: „Tinder i druge aplikacije za upoznavanje partnera ubile su romantiku“

U pet godina od kad je objavila prvi roman “Tyed”, L. J. Shen postala je jedna od najpopularnijih autorica suvremenih romantičnih romana. Diljem svijeta čitatelji s nestrpljenjem iščekuju svaku novu romansu koju napiše. Dosad ih je objavila šesnaest i sve su ubrzo nakon objavljivanja dospjele na vrh ljestvica čitanosti časopisa Washington Post i USA Today. Uspjeh je postigao i njezin prvi roman preveden na hrvatski jezik, “Kradljivac poljubaca“, u prijevodu Ivane Šojat.
– Vrlo sam sretna i uzbuđena što će se hrvatska publika upoznati s mojim radom. Jako volim Hrvatsku, prekrasna je zemlja, i s velikim nestrpljenjem čekam sve reakcije čitatelja, rekla je.

Ocjena 4,1 na stranici Goodreads, nominacija za najbolji ljubavni roman 2019. godine, svojedobno druga najprodavanija knjiga na Amazonu, te također drugi najtraženiji naslov među korisnicima Kindle uređaja. Što mislite, zašto je “Kradljivac poljubaca” postigao takav uspjeh?

– Velika sam ljubiteljica povijesnih i ljubavnih romana, pogotovo onih čija je radnja smještena u 19. stoljeće. Htjela sam napisati roman koji donosi priču o dogovorenim brakovima i to na način na koji će ljudi iz 21. stoljeća shvatiti probleme, muke i terete s kojima su se nosili oni koji su živjeli prije dva stoljeća. Mislim da je upravo to najviše privuklo i zainteresiralo čitatelje. Smatram da većina onih koji vole ljubavne romane, baš poput mene, žale za starim vremenima kada su se ljudi upoznavali uz dašak romantike. Danas su Tinder i druge aplikacije za upoznavanje partnera ubile romantiku.

Pravi trenutak

U pet godina koliko se profesionalno bavite pisanjem, napisali ste velik broj ljubavnih romana i serijala. Otkud crpite inspiraciju?

– Inspirira me sve, zaista. Knjige, emisije, filmovi, osobne priče… U svemu što vidimo i što nas okružuje možemo pronaći začetak ideje koju je onda potrebno samo razvijati.

Velik broj autora trudi se probiti na književnu scenu i sanjaju o tome da njihovi romani budu među najprodavanijima. Vama je to uspjelo.

– Nekad sam vjerovala da postoji tajna uspjeha u svijetu književnosti, ali nakon što sam i sama postala dio tog svijeta i počela se baviti pisanjem, shvatila sam da je to kombinacija želje za uspjehom, kvalitete, napornog rada, sreće i pravog trenutka. Od svega navedenog smatram da je vrlo važno čekati i prepoznati onaj pravi trenutak. Uspjeh ne možete planirati! Ako vrlo naporno radite, dajete sve od sebe, cijelo vrijeme imate na umu da je vaša publika sofisticirana i pametna, jer upravo oni moraju izabrati vašu knjigu, onda ste na pravom putu.

Koje elemente knjiga ljubavne tematike treba sadržavati da bi postala popularna?

– Jedina stvar koju bi svaki dobar i kvalitetan ljubavni roman trebao imati je uvjerljiva ljubavna kemija. Jednostavno moram znati i osjetiti da se par u romanu voli više od svega na svijetu. Želim se uvjeriti da sam svjedok ljubavi koja se događa samo jednom u životu. U svakom romanu mora biti magije između glavnog junaka i junakinje.

Predrasude

Često se smatra da su ljubavni romani lako štivo koje čitaju isključivo kućanice i žene nesretne u ljubavi. Što mislite o tome?

– Uopće se ne slažem s tim. Smatram da su knjige, baš kao i svaki drugi oblik umjetnosti, alat koji nam pomaže pobjeći od stvarnosti. One su naša terapija. Čitanje knjiga ne razlikuje se od vrtlarenja, šetanja ili gledanja filmova. Oni koji čitaju ljubavne romane znaju da im se uz naslove tog žanra jednostavno probude svi osjećaji, srce im ubrzano kuca. Prirodno je tražiti osjećaje koji u nama izazivaju ugodu. Dobra knjiga je poput najuzbudljivije vožnje u lunaparku. Često sam čula da su ljubavni romani napisani za dosadne kućanice. Uopće ne shvaćam što je loše u tome da je žena kućanica? Ako je to njezin izbor, treba ga poštivati jer njen posao zahtijeva puno truda i vremena. To ne govori o njenoj inteligenciji ili sposobnostima. S velikom sigurnošću mogu vam reći da se uz ljubavne romane opuštaju svi – mladi i stari, muškarci i žene, liječnici, odvjetnici, socijalni radnici i poslovni ljudi. Kada ljudi nešto ne razumiju, onda si stvari, poput tih predrasuda, objasne na sebi razumljiv način i ne dopuštaju da im se dokaže drukčije. Oni koji ne vole ljubavne romane, hrane se pričama i energijom onih koji ih vole čitati.

Bez čega ne možete zamisliti pisanje? Imate li neku rutinu?

– Moj dan najčešće počinje oko 9 sati. Tada vrijeme provodim s obitelji, odem u kratku šetnju, doručkujem i odgovaram na e-mailove. Oko 11 sati, kada završim s jutarnjim ritualima, bacam se na pisanje sve do 15 sati, kada uzimam kratku pauzu kako bih se opet družila s obitelji i prijateljima, skuhala ručak ili pomogla sinu oko zadaće. Nakon toga poslijepodne ponekad provedem uz laptop kako bih sve svoje ideje stavila na papir.

“Vicious” za film

Što volite čitati u slobodno vrijeme? Koja vam je omiljena knjiga?

– Jako volim i uživam u čitanju. Velika sam obožavateljica autorica kao što su Julia Quinn i Lisa Kleypas. Naravno na tom popisu nalaze se i druge koje volim i cijenim poput Mije Sheridan, Penelope Douglas, Emme Chase i Elle Kennedy.

Izjavili ste da se volite opuštati uz serije i filmove na Netflixu. Što mislite koja bi vaša knjiga bila najbolja za ekranizaciju?

– Sasvim sigurno to je roman “Vicious”. Mnogo je onih koji su rekli da im je to moj najdraži roman, pa smatram da bi i čitatelji time bili oduševljeni.

Pisanje je privilegija, a ne posao

Američka književnica veći dio dana provodi pišući knjige, ali ne cijeli dan.
– I dalje se trudim posvetiti dovoljno vremena svojim prijateljima i obitelji, a upravo to vrijeme kad sam s njima jako cijenim. Mislim da uspješno balansiram između posla i društvenog života. Sretna sam jer radim ono što volim, zbog čega pisanje uopće ne smatram poslom, nego privilegijom. Čast mi je pisati, rekla je.

Autor: Novi list

Video poruku autorice pogledajte ovdje.

x

Prijavite se na newsletter i ostvarite 10% popusta na prvu kupnju!

Pročitao/la sam i prihvaćam Opće uvjete poslovanja i Pravila privatnosti

Svojom prijavom dopuštam Mozaiku knjiga d.o.o. da obrađuju moje osobne podatke u svrhu obavještavanja o njihovim ponudama, do mog povlačenja suglasnosti.