RECENZIJA Tena Božić, Ružičaste naočale

Ova knjiga me jako iznenadila. Onako istinski me izbacila iz toka čitanja, iz mojih misli, iz života. Počela sam s čitanjem, ali mi nije išlo. Odjednom previše likova, nisam si pisala imena, izgubila sam se. Zbog toga mi nije zanimljivo, ništa ne razumijem. Ostavim knjigu i polako se prisjetim likova i počnem zapisivati kako su povezani. Polako sam radila neku vrstu umne mape s likovima. Tada mi se dogodi veliki obrat i knjiga mi postane jako zanimljiva, a još više napeta.

“U tijelu vučice pronađeni su ljudski ostaci i iskusna policajka Hannah Wester zna da to neće biti obično polarno ljeto u zabačenom gradiću na sjeveru Švedske. Leš pronađen u šumi povezan s je s obračunom ruskih i finskih narko bandi, ali tko je ubojica, i gdje su nestali droga i novac? Za krvavim tragom iz vučje utrobe u Haparandu dolaze ubojiti lovci, vrijeme otkucava, a potraga za zločincem Hannu će dovesti do bolne tajne iz vlastite prošlosti: one koju je čitava života pokušavala zaboraviti.”

Radnja ove knjige je jako kompleksna i stvarno je potrebno dobro pratiti svakog lika i njegove radnje. Likovi su dobili svoja poglavlja gdje su ispričali svoje živote priče i gdje su nam objasnili s čime se muče. S tim poglavljima gdje se vraćaju u prošlost i pričaju zašto se baš sad osjećaju tako kako se osjećaju, daju nam odličan uvid u svoju psihu i onda nam je lakše razumjeti zašto su takvi kakvi jesu. Pisac je odlično odradio taj dio. Ispočetka mi je bilo teško pratiti, ali kasnije je išlo puno prirodnije i vjerujem da je bilo teško dati toliko pozadine likovima koji možda neće ni preživjeti do kraja knjige.

Bilo mi je malo neobično i novo povezati se s likom, pročitati njegovu životu priču, njegove strahove i onda osjetiti gubitak jer je taj lik umro, bio ubijen. Do sad su svi likovi o kojima sam čitala, koji su imali svoja poglavlja, dobili kraj. Nije kraj uvijek bio sretan, ali barem su bili živi. To mi je teško padalo zato što kad vidim da lik pati, kad razumijem kako mu je teško, povežem se s njim i on onda umre. Doslovno sam gledala u knjigu i čitala takve rečenice iz početka. Možda sam krivo pročitala, možda je ipak živ. Ali dobro bih pročitala.

Radnja prati detektivku Hannah. Ona ima odraslu djecu, ali udaljila se od muža. Bila je u ekipi policajaca koji su radili na ovom slučaju s ostacima mrtvog rusa u tijelu vuka. Mislila sam da je ona lik koji postoji samo zato da se može riješiti ubojstvo, ali nisam mogla ni zamisliti priču koja se krila iza svega toga. Na početku nisam mogla ni zamisliti koliko će ona biti bitna za radnju. Nekako sam očekivala da će ona riješiti misterij, da je to njezin jedini zadatak, ali njezin lik je puno više od toga.

Najzanimljivija priča mi je ona vezana uz Katju. Imala je teško, nasilno djetinjstvo i onda ju je pronašao Ujak. Ujak joj je dao novi život, izbavio ju je iz pakla koji je prolazila s obitelji i zlostavljanjem, ali nije joj dao dobar život. Zapravo, ovisi kako gledamo na to. Umjesto zlostavljanja, dobila je poduku kako da postane plaćeni ubojica. S vremenom je i postala.

Ona se u radnji pojavljuje jer je dobila zadatak. Mora pronaći drogu i novac koji je bio kod Vadima u automobilu. Vadim je rus koji je poginuo i čije su ostatke našli u vučici. On je bio dio sukoba između ruske i finske bande te je pobjegao s novcem i drogom kad je došlo do borbe. U bijegu ga je automobil udario. Njegov automobil, novci i droga su nestali, a Katja to mora pronaći i ubiti onoga tko je to uzeo. Ispočetka joj se činilo kao lagan zadatak, ali kako je vrijeme odmicalo, a ona bila sve neopreznija, zadatak je postajao sve teži.

„Dobili su informacije, imali su kontrolu nad situacijom. Nije bilo toliko važno koliko će doznati, i tako ih se namjeravala riješiti uskoro.

– I poslali su samo tebe? Samo tebe?

Obradovalo ju je kad je primijetila dozu nevjerice u njegovu glasu. Kao da je bilo nezamislivo da jedna žena sama uspije obaviti taj posao. A pogotovo Katja.

– Da.“

Prikazana je kao snažan lik bez previše emocija. Ne mogu reći da u potpunosti nije imala emocije, jer je imala neke. Bilo ju je strah Ujaka, bilo ju je strah iznevjeriti ga. Zato se trudila što bolje obaviti svoj zadatak.

Ova priča mi je posebno zanimljiva zbog toga što je jako povezana s radnjom. Katja je jedna od onih koja stvara veliki problem policiji i ona je bitna za cijelu radnju jer su najbolje tajne i najbolja otkrivanja povezanosti upravo povezana s njom. Jako je šokantno bilo za saznati kako je ona povezana s nekim likovima i to je ono što me najviše oduševilo u ovoj knjizi.

Nešto što me jako iznenadilo bilo je saznanje ubojica prije kraja priče. Iznenadilo me kako je elegantno pisac otkrio tko je ubojica i zapravo napravio odličnu priču od toga. Nekako sam navikla da je glavna napetost povezana s istragom i otkrivanjem dijelova slagalice koja će dovesti do istine o pravom identitetu ubojice, ali u ovoj knjizi to je bilo potpuno drugačije. Saznali smo tko je ubojica i onda smo mogli pročitati o tome kako ga muče ti novci koje ima. Želi ih potrošiti. Želi si napraviti bolji život, ali je jasno da to ne smije napravit. Jasno je da treba čekati određeno vrijeme da počne trošiti. Ipak, to nije tako jednostavno. Ljudska pohlepa je nadvladala situaciju i tako je ubojica počeo trošiti prije vremena. Ubojica je htjela prodati drogu, trebalo je sve više novca da se smiri ta pohlepa i upravo to je dovelo Katju do ubojice.

Ova knjiga mi je bila stvarno odlična. Likovi su odlično osmišljeni, imali su tu određenu dozu stvarnosti koja nam je davala mogućnost da se povežemo s njima, da osjetimo njihovu bol. Oduševilo me to što sam mogla gledati na te likove kao stvarna istinita bića, kao na čovjeka od krvi i mesa. Oduševilo me to što je radnja tako dobro osmišljena i što se svako poglavlje sve više uvlačilo u priču. Osjećala sam tu toplinu ljeta, osjećala sam napetost u zraku. Nisam očekivala da će mi ova knjiga toliko dobro sjesti, posebno ne nakon početka gdje sam jedva čitala poglavlja. Sama sam si kriva za to. Navikla sam na mali broj likova i na to kako ne trebam točno zapamtiti ime svakog lika. Ovaj roman mi je pokazao koliko je bitno znati svakog lika i svaku priču. Dao mi je lekciju za budućnost.

Ljubitelji trilera, ljubitelji krimi knjiga ovo je knjiga za vas. Preporučila bih ju svima, ali ipak ima nekih scena borbi i ubojstava koje nisu za svačiji želudac. Svejedno mislim da svatko može pronaći nešto što će mu se svidjeti u ovoj knjizi.

Izvor: Ružičaste naočale