RECENZIJA Svijet filma

Matilda je pametna i nadarena djevojčica od šest godina koja živi sa svojim roditeljima i starijim bratom u lijepoj kući. Otac im je omogućio život na višoj nozi svojim pokvarenim preprodavačkim umijećem rabljenih automobila. Ograničeni roditelji ne vide dalje od televizije i svoje dokolice pa djevojčica željna ljubavi i pažnje koju ne prima, istu traži u knjigama. Matilda kroz književnost bježi u druge i ljepše svjetove ali i uči mnoge druge stvari. Početak školovanja ju raduje, no neće sve biti med i mlijeko. Sumorna zgrada u kojoj se nalazi škola nosi ime Vila Drobilica, a ravnateljica joj je gospođica Grozobrad. Za početak, pametnome dosta. Matilda oduvijek hrabro korača i tako nastavlja i dalje u prvi razred.

1. travnja 2020., trebao je započeti Mjesec dobre dječje knjige u Gradskoj knjižnici Rijeka. Ove godine Tjedan dobre dječje knjige postao je Mjesec dobre dječje knjige, čime se obilježava kraj jedne ere, i početak nove. Mjesec dobre dječje knjige književna je manifestacija koja obuhvaća niz promotivnih aktivnosti čitanja. Namijenjena je djeci, ali i svima odraslima uključenima u njihov razvoj. Cilj je ovom manifestacijom skrenuti pozornost na važnost odabira dječje knjige. Upoznati djecu i nositelje njihova odgoja s primjerima dobre dječje knjige i autorima koji djeci šalju pozitivne poruke.

Novitet nakladnika Mozaik knjiga i navedeni događaj ponukali su me da pročitam ovaj divan dječji klasik. Čitateljska grupa GKR, čiji sam član je za mjesec travanj također odabrala dječju knjigu. Kako je manifestacija i druženje članova odgođeno zbog trenutne situacije s korona virusom ostaje nam se nadati da će se program pokrenuti što skorije kako bismo uživali u njegovim dražima. Volim ovakva obilježavanja, kao i mjesec hrvatske knjige na primjer jer nas potiče na čitanje naslova koje možda ne bismo sami odabrali. Podsjetnik da ne zaboravimo dijete u sebi, čitajući mu takvu vrstu štiva je osvježavajući, topao, magičan i pun nade. Točno ono što nam sada u ovim trenutcima treba.

Recenzija knjige: Matilda
Za Matildu sam doznala još davne 1996. godine kada je izašla divna ekranizacija. Glavna glumica, preslatka Mara Wilson, savršeno je prikazala čarobnost i neodoljivu slatkoću glavne protagonistice, kao i Danny DeVito nezgrapnog, modno neosviještenog i nezainteresiranog tatu. Mrvicu mi je žao što tada ili još i ranije nisam pročitala knjigu. Film mi je ostavio samo pozitivne utiske kojih se sjećam i dan danas. Sigurna sam da bi isto bilo i s knjigom.

Super je stvar što se i moje kumče dočepalo Matilde i shvatilo da postoji crtić, čuvši za nju. Kada sam mu ukratko ispričala osnovu priče (bazu za crtić) oduševio se i pozorno me slušao. Nakon što sam ju ja pročitala, sada će ići na posudbu osmogodišnjaku koji će je se sjećati od malih nogu sa, sigurna sam, zadovoljstvom u srcu. Priča o nevjerojatnoj djevojčici obuhvatila je puno tema bitnih za odgoj, razvoj, učenje, prijateljstvo, toleranciju, maltretiranje, odbacivanje, nezainteresiranost, ljubav prema životu, ljubav prema knjizi. Teme bitne za sve generacije, a posebno za djecu koja pokušavaju pronaći svoje mjesto ispod današnjeg neba.

Recenzija knjige: Matilda
Stilski jednostavno pisano, ali tako lijepo i ritmično, razumljivo, a još i divno ilustrirano od strane Quentina Blakea. Ilustrator koji je za svoja djela dobio (između ostalih) i nagradu Hans Christian Andersen, najveće svjetsko priznanje za dječju ilustraciju zaokružio je cijelu ovu priču koja je savršenstvo u malom. Matilda je jedan divan uzor volje, pozitive, snalažljivosti, upornosti i svega što joj daje ljubav i želju za životom. Čitajte ovu priču sebi, svojoj djeci, nećacima, posudite ju svima koji traže ugodno društvo u ovoj trenutnoj situaciji, jer nakon nje ostaje osjećaj sreće, ponosa i ljubavi.

Uz ovaj naslov potražite i ostale koji su dospjeli među našeNAJBOLJE KNJIGE.

Izvor: Svijet filma