Odmah na početku da upozorim – ovdje ću koristiti puno superlativa! 😀
Ovo mi je najbolja knjiga koju sam pročitala ove godine. Ah, pa nemojte se čuditi, znate da najviše volim ljubiće, a L.J. Shen jednostavno obožavam. Mislim da niti jedna autorica osim nje ne zna ovako dobro napisati ‘hate-to-love’ ljubavnu priču, i pri tome najbolje od svih drugih raščlaniti, obrazložiti i opisati misli i osjećaje OBA glavna lika, te osmisliti progresiju priče koja unatoč svojoj nerealnosti u stvarnom svijetu dok je čitate ima itekako smisla. Jednostavno vas uvjeri da je moralo biti tako i nikako drugačije. Da drugačije nije ni moglo biti između njezina dva protagonista, jer su suđeni jedno drugome, unatoč činjenici da bi zdrav razum, logika i sve ostalo ‘normalno’ presudilo protiv njihove ljubavi. E, to je za mene pojam savršenstva kad su ljubavni romani u pitanju, pogotovo kada imamo, kao ovdje, i temu razlike u godinama među ljubavnicima.
Glavni muški lik je dio ekipe Grešnici Sainta, tako da o njemu ne moram puno pisati, pa ako ste čitali prva dva dijela, možete pretpostaviti da je vrlo sličan svojim prijateljima. Naravno, Trent je poseban na svoj način – opet, samo ova autorica sposobna je kreirate likove s toliko sličnosti, pa im dati fine nijanse razlika, koje će ih činiti osebujnima i intrigantnima, a unatoč tome što su isprve užasni na više načine, ona će vas s vremenom provedenim u čitanju neupitno navesti da se zaljubite u njih. Tako je kod mene bilo s prva dva lika, tako je bilo i s Trentom. Inače su mi već pomalo odbojni moćni i bogati muškarci kao glavni likovi, jer su mi takvi motivi nekako isfurani u ljubavnim pričama, no Trent je nešto posve drugo – on nije rođen ‘pod sretnom zvijezdom’, već je miješane rase i siromašnog porijekla, zbog čega se i dandanas nosi s raznim predrasudama. Koješta je ostavilo traga na njemu, no sada se samo trudi održati na površini i biti najbolji mogući otac svojoj kćeri koja s četiri godine nije još progovorila, unatoč svojoj natprosječnoj inteligenciji. Moram napomenuti da sam oduševljena što je ovdje uveden motiv osoba s poteškoćama, i uz to odlično razrađen, na način da priči da je dodatnu vrijednost i uzdiže je visoko iznad ostalih.
Edie je njegova sušta suprotnost. Njih dvoje dijele jedino mračne tajne i oštećenost, no nju ni najmanje ne zanima korporativni svijet, bogatstvo ili moć, već samo pokušava preživjeti iz mjeseca u mjesec. Glumi roditelja svojoj majci koja ima psihičke probleme, pokušava cijelu obitelj zaštititi od oca tiranina, te pri tome ostati i sama ‘normalna’. Ima samo 18 godina, do na žalost prerano je sazrela, pa itekako dobro može parirati Trentu kad su u pitanju verbalni okršaji, koje je bilo pravi gušt čitati. Nešto najzanimljivije u ovoj knjizi za mene su upravo svi njihovi razgovori i prepucavanja – neizmjerno sam uživala u njima. Ona je glavna junakinja koju jednostavno obožavate na prvu, iako je upoznajete dok se sprema ukrasti torbicu bogatoj prolaznici – sasvim slučajno Trentovoj majci. Edie nije tipična ljepotica, ima surfersko tijelo jer je ovisna o oceanu, što mi je također bilo genijalno kod nje, a njezin karakter i sustav vrijednosti jednostavno su vrijedni divljenja, što će vrlo brzo shvatiti i Trent.
Unatoč svemu što ih razdvaja, počevši od goleme razlike u godinama, odmah je jasno da su Trent i Edie zapravo potrebni jedno drugome, na više razina. Da su stvoreni jedno za drugo, unatoč svim razlikama u njihovim karakterima i porijeklu, te i samim životnim iskustvima. Da neće moći jedno bez drugoga, unatoč činjenici da je sve protiv njih, pa čak i oni sami – oboje sabotiraju to što se događa među njima od samog početka, ali bezuspješno.
Dakle… najnapetija, najbolje napisana, najdramatičnija, najemotivnija, najljepša ljubavna priča koju sam pročitala ove godine. Voljela bih da ubrzo nabasam na knjigu koja će ovu skinuti s tog trona, no vjerujem da će to biti jako, jako teško.
Sve preporuke, dakako!