Kakva nevjerojatna knjiga! Totalno me ‘izula iz cipela’! Jesam pročitala sinopsis s korica, ali u potpunosti me je šokirala, još uvijek pokušavam procesuirati je li šok bio pozitivan ili negativan. Osebujna je, unikatna i drugačija, i vjerojatno će odudarati od svega što ste ikada prije čitali, no moram upozoriti da je na momente groteskna, pomalo čak i gnjusna, pa ako imate slabiji želuca, smatrajte se upozorenim. Onako, pravi gotički roman, rekla bih ja, usuđujući se dodati da je ova autorica suvremena Mary Shelley, te da njezina ‘Anatomija’ odlično parira ‘Frankensteinu’ u svakom pogledu.
Radnja romana je 19. stoljeće, mjesto Edinburgh, Škotska, to mi se odmah svidjelo. Glavna junakinja je nešto posve neočekivano – iako je pripadnica visokog društva, i na rubu zaruka za svog bratića koji treba postati vikont, Hazel je to zadnje na pameti. Ona provodi svoje dana proučavajući anatomiju, i smišljajući sve moguće načine na koje bi uspjela postati kirurginja. Podsjećam, 19. stoljeće, žene u to vrijeme nisu čak ni studirale, a posao kirurga nije bio ni malo cijenjen, biti kirurg značilo je biti niže rangiran od liječnika, iako su oba zanimanja zahtijevala pristupanje istom ispitu. No za to nije bilo dovoljno naučiti sve napamet, što Hazel nije predstavljalo nikakav problem – problem je bio praktičan rad, kojemu ona kao žena nije nikako mogla prisustvovati. Trebalo je proći više obdukcija mrtvih tijela, secirati organe, promatrati operacije, učiti na živim i mrtvim ljudima. Kada joj svi planovi padnu u vodu, odlučuje se na očajničke mjere, unajmljuje Jacka, koji po noći honorarno zarađuje kradući trupla iz grobova, da i njoj nabavi jedno na kojem će steći praktično znanje. No krađa tijela nije lagan posao, gradom vlada epidemija, a onda oboje otkriju da siromašni građani nestaju i zakapaju se pod sumnjivim okolnostima, pa svašta-nešta krene izlaziti na vidjelo. A na sveopće iznenađenje, i moje i naše glavne junakinje, Hazel se zaljubljuje u Jacka.
Fantastična priča, zaista nevjerojatna. Do samog kraja nepredvidljiva, svako poglavlje je čudesno napeto i užasno istovremeno, a znatiželja da se čim prije dođe do kraja knjige je na vrhuncu od prve do zadnje stranice. Oduševila me i zgrozila u isto vrijeme, evo ne znam kako bi ju bolje opisala. Nešto posebno, u svakom slučaju, pa ću stoga preporučiti svim srcem, jer volim nesvakidašnje priče, volim biti šokirana, uzdrmana, u nevjerici, oduševljena maštom i istraživanjem autorice koja me je definitivno uspjela uvući u priču, prebaciti u prošlost, uživjeti u sve emocije svoje glavne junakinje. Ulazi u najbolje knjige koje sam ikada pročitala, definitivno, stavljam ju na policu pored prastare kopije ‘Frankensteina’ koju imam još s faksa. Nek se druže! ;D