Pratim ovog talentiranog i fenomenalnog kuhara otkako je započeo svoju karijeru, dakle dobrih preko 20 godina. Voljela bih reći da posjedujem sve njegove kuharice, ali na žalost ne posjedujem, no odgledala sam sve njegove YouTube videe vjerojatno i previše puta, popratila sam sve sezone ičega što je ikada snimao, pročitala sve dostupne intervjue, itd. Ukratko – ja obožavam ovog čovjeka. Divim mu se od samih početaka, sve do dana današnjeg, jer posvetio je svoj život pomaganju drugima, radeći svim silama da promijeni ono što je vidio da u svijetu ne valja, borio se s vjetrenjačama, često i na više ‘frontova’, nosio se odlično sa svim usponima i padovima, a uz sve to uspio je biti i suprug i otac – oženio je svoju veliku mladenačku ljubav s kojom ima petero djece i dandanas je posvećen svojoj obitelji iznad svega. Da ne nabrajam sve njegove uspjehe i poneke neuspjehe, jer sve je to cijena posla kojim se odlučio baviti, oduvijek sam se divila njegovoj kreativnosti i ustrajnosti, te hrabrosti i ludosti koja valjda mora postojati u određenoj dozi kada se kreneš boriti s nepravdama koje te okružuju i kada pokušavam svijet učiniti ljepšim mjestom za sebe i svoju djecu – reći ću samo da unatoč svemu lošemu što je proživio, ovaj je čovjek pokazao koliko je veliki i zapečatio svoje mjesto među zvijezdama odavno, ako mene pitate, a ova je knjiga samo još jedan u nizu dokaza da je Jamie velikan svoje generacije, te da je nenadmašan, u svemu čega se prihvati.
Mnogi ovo ne znaju, ali Jamie ima disleksiju. Disleksija je kompleksan problem, koji je danas lako detektirati i mi koji radimo u školama smo sada već dobro obučeni da se nosimo s problemima koja bi djeca s tim poteškoćama mogla imati, te znamo puno načina na koje im možemo olakšati školovanje, no u vrijeme kada je Jamie išao u školu o tome se nije puno znalo, niti se puno pričalo. Disleksija se može očitovati na više načina, najčešće su to problemi s čitanjem i pisanjem, a često su popraćeni i nekim drugim poteškoćama, kao što je poremećaj pažnje i neki drugi – no zamislite si živahno, pametno, drago, kreativno i energično dijete koje misli da je glup i da zaostaje za svojim vršnjacima jer ima problema s čitanjem i pisanjem. To je Jamie proživljavao u svom djetinjstvu, te je ovu svoju knjigu posvetio upravo djeci koja kao i on imaju disleksiju, želeći im time poručiti da nisu sami, te da unatoč toj poteškoći mogu biti itekako uspješni samo ako budu uporni i ustrajni u onome što vole. Već zbog toga ova knjiga je kod mene ušla u top 10 najdražih knjiga ikad.
Iako je prvenstveno namijenjena djeci, ja sam sigurna da će mnogi odrasli uživati čitajući ju, jer prepuna je predivnih poruka o tome kako trebamo biti dobri jedni prema drugima, pomagati onima koji trebaju pomoć, paziti na očuvanje prirode i okoliša i naravno Jamie kao Jamie, to ne bi bio on da u priču nije ubacio i slasnu hranu, a na kraj knjige i svoje autorske recepte. Ilustracije su fantastične, a sama ‘tehnička izvedba’ knjige ostavlja bez daha već na prvo listanje, tako da sigurna sam da ako ju samo uzmete u ruke, dobit ćete nevjerojatnu želju da ju i pročitate, a kada zaronite u fantastičnu maštu jednog kuhara koji je u ovu priču ubacio slatke pojedinosti iz svog privatnog života – sigurna sam da ćete kao i ja postati njegov veliki fan.
Od ovog bi svjetski poznatog kuhara svi mogli naučiti toliko toga – unatoč slavi ostao je prizeman, ponizan i zahvalan, uporište mu je oduvijek bila njegova obitelj, uža i šira, a svojim receptima i kuharicama promijenio je živote mnogih na bolje, pa uopće ne sumnjam u to da će i ova njegova knjiga za djecu biti svjetski hit i fenomen, te sam sigurna da će odjekivati dugo, dugo nakon što ja postavim ovu svoju recenziju tu na blog.
Što reći na kraju, osim ponoviti koliko mu se divim? Oduvijek sam mu se divila, i zauvijek hoću, tako da mogu samo vikati BRAVO iz petnih žila, i unaprijed se veseliti svim budućim projektima koji ovom predivnom genijalcu padnu na pamet.
Sve preporuke, bilo da imate djecu, bilo da njegujete dijete u sebi, bilo da samo volite lijepe, zabavne i poučne priče!