Kakav krimić! Totalno me raspametio!
Znate da to nije moj omiljeni žanr knjiga, ali vjerujte mi, ova je vrijedna svake minute čitanja, i još jednom potvrđuje moju izjavu da Šveđani pišu najbolje i najnapetije krimiće i trilere.
Knjiga počinje jako neobično, umiranjem vučice i jednog njenog mladunčeta u šumi. Taj će događaj pokrenuti lavinu drugih nasilnih događaja, na kojima će raditi detektivka koja se pored svih komplikacija u ovom slučaju, istovremeno bori i da dramama iz svog osobnog života, što ovaj roman čini iznimno zanimljivim za čitanje. Obdukcijom vučice i mladunčeta utvrđuje se da su otrovani, a u sadržaju njihovog želuca nađeno je ljudsko meso, što znači da negdje u šumi leži nečije truplo. Hannah je iskusna policajka u pedesetima, pa odmah poveže da je ubijeni čovjek povezan za švercom droge iz Rusije, no ne nalazi ni drogu ni novac, pa ju to zbunjuje. Istovremeno, mora se nositi sa simptomima menopauze, i bračnim problemima, a sumnjivaca za ubojstvo sa svakom stranicom u knjizi je sve više i više. Ruski narko kartel nije sretan zbog nestanka droge i novca, pa šalju svoju ‘operativku’ da ona riječi taj slučaj, što samo dodatno zakomplicira ionako već dramatičan slučaj. Ispreplitanje ljudskih sudbina u malom gradiću čije mještane život ne mazi, mračne tajne iz prošlosti, nasilje, droga, potraga za osobnom srećom, pokušaji preživljavanja i nalaženja smisla u životu – sve se to ovdje čita u majstorski napisanom zapletu, prenapetoj radnji, koja se guta bez daha, a kraj se ne može predvidjeti nikako.
Sigurna sam da ne opisujem dostojno ovu genijalnu knjigu, ali jednostavno ju morate doživjeti sami. Iako ne čitam trilere i krimić toliko često, usudila bih se reći da je ovaj najbolji koji sam ikada pročitala. Stvarno je dramatičan, nekako sirovo realan, grubo nasilan ali opet ne pretjerano da bi me te scene zgrozile ili odbile od čitanja, a privatni životi likova koji ih tjeraju na krive odluke i loše životne poteze me duboko fasciniraju – tako su fenomenalno povezani i svi likovi, i svi ti događaji koji počinju ugibanjem vučice i njenog mladunčeta, a završavaju rješavanjem slučaja ubojstva.
No knjiga ima otvoren kraj, za što se iskreno nadam da znači da će ovo biti serijal, te da će Hannah biti glavna junakinja još nekih romana ovog pisca, jer iako je ovaj slučaj privela kraju, što ju je jako puno koštalo, ostala je nerazriješena jedna velika misterija iz njene prošlosti, na koju se odlučila baciti na samom kraju knjige.
Da ne duljim, sve preporuke – ljubitelje ovog žanra će oduševiti prvi samostalni roman ovog pisca, i sigurna sam da ćete kao i ja poželjeti da vam se u rukama što prije nađe idući!