U SJENI VINOVE LOZE, Julianne Maclean
Nasumičnim odabirom s police dohvaćam knjigu koju ću sljedeću čitati, ne čitam uopće sadržaj na koricama (to zaista jako, jako, jako rijetko činim) i knjiga je od prvih stranica, dakle odmah na početku ugodno iznenađenje. Korice i naslov su sugerirale vinariju, vinograde, povijest, obiteljske tajne, i nisam ostala razočarana – ova knjiga sadrži sve to. No pravi mali bonus je bila neočekivano divna ljubavna priča koja se ispreplela sa svime ovime.
Početak je pomalo klasičan, onako, da te uvuče u čitanje i navede da ostaviš sve sa strane i posvetiš se na cijelo jedno popodne samo ovoj knjizi – Fionu koja živi na Floridi naziva odvjetnička tvrtka iz Italije, i saopćava joj da je njezin biološki otac preminuo, te da bi trebala nazočiti čitanju njegove oporuke. Fiona je znala da uz čovjeka koji ju je odgojio, ima i biološkog oca, majka joj je to priznala kada je imala 18. godina na svojoj samrtničkoj postelji, moleći je pri tome da ne oda tu tajnu čovjeku za kojeg je do tada vjerovala da joj je tata, jer je on već dosta propatio u svom životu – on je naime kvadriplegičar i njena je majka posvetila svoj život njegujući ga, a nakon njezine smrti, to je radila i Fiona.
I samo tako, cijeli Fionin svijet je preokrenut. Organizira njegu za oca, i hvata prvi let za Italiju, Toskanu, dolazi u dom čovjeka s kojim je njezina majka imala aferu, a s kojim nikada nije bila u kontaktu, i saznaje da je on bio izuzetno bogat čovjek, koji je imao dvoje djece iz prvog braka. Fiona dakle ima polubrata i polusestru, a čitanju oporuke nazočit će i sestra pokojnika, te njezina kćer, Fionina polu-sestrična. Bogati se vlasnik poznate stare vinarije dobro pobrinuo financijski za sve koji su mu bili dragi, no na sveopće zaprepaštenje, najveći dio svoje imovine, i ono ne samo financijski najvrednije, nego i njemu najdraže ostavio je upravo Fioni – vinariju, svi zemlju koja joj pripada, i sva materijalna dobra koja idu uz nju. Šokirana, Fiona odjednom počinje shvaćati da njezina majka i taj čovjek koji joj je bio biološki otac nisu imali samo kratku aferu, te da on nije onakvim kakvim ga neki ljudi uporno žele prikazati – tiranin i ženskaroš, površna i hladna osoba. Da bi saznala istinu o prirodi veze svoje majke s njim, Fiona će morati zagrepsti dublje ispod površine, a za to vrijeme ostali će članovi obitelji tražiti načina da ospore tu oporuku, smatrajući da su oštećeni jer im je ostavljena samo ‘sića’. Puno toga nije onako kako se čini na prvi pogled, a mi ćemo čitajući poglavlja koja nas vraćaju trideset godina u prošlost vidjeti da ništa nije crno-bijelo, te da svaka priča ima i svoju drugu stranu. A ljubav – ona je oduvijek bila sila kojoj se teško oduprijeti, neovisno o tome u kakvim se okolnostima ona rodila, što ova priča jako lijepo potkrepljuje.
Jednostavan stil pisanja, fantastični skokovi u prošlost, divna scenografija radnje ove knjige – nema toga što me kod nje nije oduševilo. Zaista bih svrstala u sam vrh ljetnih štiva i dala moje najtoplije preporuke!