Ova me knjiga jako ugodno iznenadila, jer uopće nisam očekivala da će mi se toliko svidjeti. Baš me oduševila, iskreno rečeno, i uživala sam čitajući ju, od prvog do zadnjeg slova. Možda jer nisam već dugo čitala ništa s tematikom prvog svjetskog rata, pa mi je taj period sada bio jako zanimljiv, čak bi se usudila reći da su rijetki romani koji su smješteni u to razdoblje, pa mi je ovaj bio svojevrsno osvježenje što se toga tiče. Jako je životopisan, likovi su toliko šaroliki da imamo čitav spektar iz svih slijeva društva tadašnjeg doba – od najobičnije najniže rangirane sluškinje, to stare plemkinje, a naša je glavna junakinja nekako u sredini, jer otac joj je ugladni sudac. Zamislite da vas rat zahvati baš kada trebate biti debitantica, baš u trenutku kada trebate biti predstavljeni društvu, naravno s ciljem da si nađete prikladnog supruga, po mogućnosti višeg ranga nego što je vaš – ajde si to zamislite. Sad tome dodajte i da se ste malo slobodnijeh duha, da ne kažem intelektualno malo ispred svojih roditelja i/ili vremena u kojem živite, a odjednom ste primorani biti u nekakvoj pozlaćenoj krletci, osuđeni na sjedenje pored svoje naporne majke, i jedini izlasci su vam posjetit lokalnom lječilištu gdje se oporavljaju ranjeni časnici. A ta je ista majka sva u panici da vas neće uspjeti udati, jer sve više i više muškaraca odlazi u rat, i većina ih se ni ne vrati. No maša mlada debitantica čim napuni 21 godinu i zakonski više ne mora ovisiti o svojim roditeljima odlučuje uzeti sudbinu u svoje ruke. S obzirom da se zaljubila u časnika iz te bolnice, ni manje ni više pilota porijeklom iz Australije, onda se prijavljuje za volontiranje u ‘ženskoj vojsci’, s ciljem da bude bliže svom voljenom, kojeg su premjestili u drugo lječilište. Uzmite u obzir da u to vrijeme ljudi nisu previše udvarali, da nije bilo vremena za flert, upoznavanje, da je trajao rat i sve se rješevalo nekako ubrzano, kao je svima bilo jasno da vrijeme curi i da će možda i u nekom trenutku i isteći – pa se tako ovaj mladi par zaručuje, jer naša je junakinja spremna napustiti Englesku i otputovati sa svojim budućim suprugom u Australiju, iako ju on od prvog dana upozorava da je život tamo sasvim drugačiji, teži. No ona pokazuje iznimnu hrabrost kroz cijelu knjigu, i to je ono što me držalo uz svaku stranicu, to je ono zbog čega nisam mogla prestati čitati ovu priču – hrabrost, upornost, tvrdoglavost, ustrajnost i snalažljivost ove mlade žene me je ODUŠEVILA, a to je zapravo preblaga riječ. Divila sam joj se od početka do kraja, jer sve što je život stavio pred nju kao izazov, ona je uspješno savladala, ne predajući se ni u jednom trenutku, čak ni kada je bila najumornija, najtužnija, najočajnija, najustrašenija – ona je uvijek iznova nalazila snage i način da ide dalje, jer život ide dalje, štogod da se nama dogodilo, i vjerujem da je to i prouka ove fantastične priče. Život ide dalje. Nije savršen, nije idealan, ponekad će nas ugodno iznenaditi, ponekad će nas šokirati, ponekad će nas baciti na koljena, ponekad šokirati ali ono što je bitno je da nikada ne treba odustati, te da postoji način, tamo gdje postoji i volja.
Divna priča, zaista ju od srca preporučujem, iako ima tužnih trenutaka, nije previše dramatična, realna je i iskrena, životna, nekako postane bliska čitatelju, uvlači se pod kožu, mami na daljnje čitanje i drži pažnju od početka do kraja. I što je najvažnije, odaje počast ženama koje su itekako dale svoj obol u ovom, kao i u svakom ratu, te podnijele užasno težak teret i dokazale još tada da se mogu nositi sa svim poslovima koje inače rade muškarci – taj dio knjige je posebno vrijedan za pročitati!
Da dajem ocjene knjigama, ovu bih ocijenila čistom peticom! ❤