Ne znam jeste li primijetili ali u zadnjih se par godina nešto više priča o mentalnom zdravlju. Ne znam je li to jedna od posljedica korone, ali nekako su nas u zadnje vrijeme počeli bombardirati floskulama kako je mentalno zdravlje jednako važno kao i ono fizičko, te kako ne bismo trebali zapostaviti ni stanje našeg uma, nego bismo trebali voditi brigu o njemu kao što vodimo brigu o svom tijelu. Meni to nije novost, jer ja čitam knjige iz područja psihologije već preko 25 godina, što zbog svoje struke, što zbog činjenice da su mi zanimljive i da ih volim s vremena na vrijeme uvrstiti u svoj čitalački repertor. No unatoč tome što se stavlja sve veći naglasak na mentalno zdravlje, primjećujem da su tzv. self-help knjige nekako ne-popularne. Kada pričam s ljudima, rijetko tko mi prizna da ih barem povremeno čita, a većina se izjašnjava da takvo štivo nikada ne bi uzeli u ruke, jer je to gubitak vremena. Shvaćam, kod nas je u državi i dalje velika stigma oko eventualnih problema koje pojedinac može imati, i većina ljudi ne doživljava odlazak kod psihologa kao odlazak zubaru (i jedan i drugi stručnjak su jednako bitni!), no ja nemam takvih predrasuda. Volim s vremena na vrijeme uzeti neku self-help knjigu, ako ništa drugo barem da vidim koji je danas trend u razmišljanjima, ili što bi neki autori voljeli da postane trend. No evo jedne sasvim drugačije knjige koja donosi nešto sasvim novo.
Ova vam knjiga neće pričati bajke o tome kako samim pozitivnim razmišljanjima ćete u svoj život privući isključivo pozitivne ljude i događaje. Neće vas učiti kako biti bolji, uspješniji, zdraviji ili ljepši. Neće vas učiniti sretnijima, niti će vam nametati neki novi moto koji biste trebali zapamtiti ili mantrati svaki dan, dok vam ne prijeđe u naviku.
Ova će vam knjiga otprilike reći ovo: u redu je, sve što ti proživljavaš trenutno, proživljavamo svi mi, nisi jedini/jedina i nisi sam/sama u tome. Svi se ponekad osjećamo tako i to je potpuno uobičajeno i normalno, iako i dalje nije potpuno uobičajeno i normalno na glas progovoriti o tome, barem kod nas.
Ono što mi se najviše sviđa kod ove knjige je što je ilustrirana, nema previše suhoparnog teksta, pa nekako lakše dopire do čitatelja, a napisana je takvim jednostavnim jezikom da ju mogu čitati i osnovnoškolci, a pokriva naše doživljaje i osjećaje od trenutka kada otvorimo oči i započnemo novi dan do vremena kada opet tijelu i umu trebamo osigurati prijeko potreban san da se regenerira za novi dan. Kroz sate u jednom danu, ilustrirane su razne privatne i poslovne situacije u obliku kratkih crtica, uz minimalno teksta koji zaista učinkovito objašnjava i raščlanjuje i emocije i promišljanja uz tu situaciju.
Sve i ako ste teški protivnih self-help izdanja, toplo preporučujem da barem prolistate ovu fenomenalnu knjigu, nabavite si ju u knjižnici, posudite od prijateljice koja ju nekim čudom ima – ali idealno, toplo ću preporučiti da ju kupite i poklonite nekome koga volite, i kome želite kako fizičko, tako i mentalno zdravlje. Jer ovo je tip self-help knjige koja se ne čita samo jednom, ovo je tip knjige u koji ćete zaviriti svakodnevno, kada želite uzeti pauzu od svega što se događa, skuhati si omiljeni topli napitak i pročitati nešto toplo, utješno, nježno, ali istinito i osnažujuće. Od mene zaista ima sve preporuke! ❤