Napeti krimić/triler, baš jako, jako napeti. Mislila sam da nema šanse da nadmaši ‘Djevojku u vlaku’, jer sam obožavala i tu knjigu i film – i to mi je bio jedan od rijetkih primjera kada je ekranizacija bila odlično napravljena, ali ‘Tiha vatra’ me oduševila.
Kad vam to kaže osoba koja nije ljubitelj žanra, onda vjerujte da je knjiga zaista odlična.
Priča se vrti oko tri žene koje su sve tri poznavale mladića koji je pronađen mrtav na svom brodiću. Brutalno je ubijen, izboden na smrt, a njih tri su posljednje osobe koje su ga vidjele živog. Da stvar bude kompliciranija, sve tri imaju nekakve svoje oštećenosti, a ni sam Daniel nije bio uzoran građanin – on je naime zbog traume koju je preživio u djetinjstvu cijeli svoj život nekako problematičan.
No, sve je tako zapetljano, i kroz cijelo čitanje se ne zna tko je veća žrtva ovdje, ubijeni, ili ove tri osumnjičene žene. Mislim, čitatelj ih sumnjiči, jer policija kako to već obično biva samo tapka u mraku.
Pronašla ga je njegova susjeda Miriam, osebujna starija žena koja također živi na brodiću, sama, i koja je također proživjela svoju osobnu traumu kao tinejdžerica. Zadnja koja je provela noć s njim – Laura, djevojka je koja zbog prometne nesreće koju je doživjela kao dijete ima problema s kontrolom impulsa, pa se često i verbalno i fizički sukobljava sa svima oko sebe, a s obzirom da nema filter od mozga do jezika, sama priznaje da se posvađala s Danielom, te da je bilo čak i nekakvog naguravanja prije nego što su se razišli. A sumnja pada i na njegovu tetku Carlu, koja nikada nije prežalila smrt svog sina, Danielovog bratića, koji je umro nakon što je pao s balkona jedne subote dok su ga trebali čuvati Danielova mama, Carlina sestra Angela. Koja je usput rečeno također nađena mrtva prije par tjedana, u svojoj kući, ali kako je bila alkoholičarka i stara, njena je smrt okarakterizirana kao nesretni slučaj. Meni nije čist ni Theo, Carlin bivši muž s kojim se ona i dalje viđe, jer ne mogu jedno bez drugoga, a nakon smrti sina jedinca nisu uspjeli spasiti svoj brak. Pa onda tu je i pomalo smušena i stara Angelina susjeda Irene, koja se sjeti da je viđala Thea da dolazi kod Angele, iako on sa svojom šogoricom navodno nije progovorio ni riječ nakon što ju je okrivio za smrt svog djeteta. Onda, uz to sve tu je i nestali pas tog istog Thea, a Theo ima i dodatnog putra na glavi – on je pisac, no postoji sumnja da je jedna njegov rukopis plagiran, odnosno da ga je ukrao, pa objavio kao svoje djelo – a u tom rukopisu je opisano ono što se dogodilo Miriam kao tinejdžerici…
Dakle, sve je nekako povezano, ništa nije očito, svatko od ovih likova je čudan i osebujan na svoj način, a priča prepreprenapeta od početka do kraja.
Kažem ja vama, bolja je od ‘Djevojke u vlaku’, bar deset puta!
Ljubitelji žanra, obavezno si kupiti ovu knjigu, oduševit će vas, sigurna sam u to!