Poželjno je uzeti u ruke svjetske klasike u različitim životnim dobima. Prisjetiti se ali i uočiti ono što nam je možda jednom promaklo. Isto tako, za dobru knjigu nikad nije kasno. Zato, imate li vremena a Emmu niste do sada ili pak nedavno pročitali, upustite se u tu pustolovinu!
Prije nego što je Jane Austen počela pisati svoj četvrti roman, rekla je: “Uzet ću heroinu koju nitko osim mene neće voljeti.”
I tako je stvorila Emmu, lijepu, razmaženu mladu damu koja je neodoljivo duhovita.
Emma Woodhouse živi u selu Highbury s ocem hipohondrom koji uglavnom karakterizira pretjerana briga za zdravlje i sigurnost svojih najmilijih. Emma je nakon majčine smrti preuzela brigu o kućanstvu svog bojažljivog oca. Nakon što Miss Taylor, Emmina guvernanta, upozna svog budućeg supruga i uda se, Emma postaje dokona. Kako voli druženja, počinje smišljati posredništva stvarajući scenarije ljubavnih priča, kombinirajući po vlastitom osjećaju idealne partnere između svojih susjeda i poznanika. To daje draž uspavanom selu u kojem živi, a Emmi daje polet jer konačno nešto korisno radi. Poput mnogih djevojaka, misli da zna najbolje. Iako donosi odluke od djetinjstva, zanos ju ponese i uvjerena je da radi najbolje za svoje sugrađane. Iako je ljubavno posredovanje njezin omiljen posao, često zaboravlja na samu sebe. Zauzeta traženjem najbolje prilike svojoj novoj prijateljici Harriet Smith, Emma ne primjećuje koliko se sviđa obiteljskom prijatelju gospodinu Knightleyju. No, kad poslovi posredovanja ne krenu onako kako je Emma zamislila, u kratkom će vremenu morati naučiti mnogo o ljudima, ali i o samoj sebi. Međutim, kroz roman, zapravo vidimo kako se Emma razvija u puno zreliji lik koji prepoznaje njezine mane i nedostatke.
Tko je zapravo Emma? Kakav je njezin odnos s gospođicom Taylor? Tko je Emmin najbolji prijatelj i kritičar? Kakvo je prijateljstvo Emme i Harriet? Što Harriet ima, a Emma nema i obratno?
Kako su oni međusobno povezani i kakvu ulogu u njihovim životima ima Emma Woodhouse? I hoće li i Emma doživjeti ljubav?
TO MORATE SAMO OTKRITI.
Svim srcem preporučujem čitanje Emme jer je zabavna, s dopadljivim likovima i sretnim završetkom. Nadasve uzbudljiva priča koja očarava, klasik koji je svatko bar jednom sigurno pročitao, a ako nije sad je pravo vrijeme da ga pročitate. Priča koja oduševljava svojom radnjom, svi likovi su zanimljivi na svoj način, klasik koji vrijedi ne samo pročitati nego imati i u privatnoj biblioteci svakog čitatelja koji obožava ovakvu vrstu štiva. Moje preporuke imate za ovaj uzbudljiv i predivan roman.
“Možda sam izgubio srce, ali ne i samokontrolu.”
„Da sam vas manje volio, možda bih mogao o tome više razgovarati.“
“Postavljam kao opće pravilo, Harriet, da ako žena sumnja u to bi li trebala prihvatiti muškarca ili ne, ona bi ga sigurno trebala odbiti.”