Tko je ta nevjesta u bijelom kimonu? Tko je ta djevojka koju se tjeralo u dogovoren brak? Tko je taj američki mornar koji joj je ukrao srce i zbog kojeg se odrekla svoje obitelji? Ona je Naoko Nakamura, djevojka koja se nenadano zaljubila, ali ne u mladića kojeg joj je obitelj predodredila. Zaljubila se u mornara, predala mu je svoje srce i sve svoje nade. Predala mu je samu sebe, a plod njihove ljubavi jedna je Mala Ptica.

U sadašnjost upoznajemo Tori koja nakon očeve smrti saznaje da ima sestru i tada opet putujemo u davnu 1957.godinu da upoznamo Naoko, da shvatimo njenu bol i patnju i da otkrijemo mračnu istinu. Ova je potresna priča nadahnuta istinitim događajima, a sve je počelo od autoričinog oca i njegove priče o lijepoj Japanki koju je volio dok je služio u mornarici SAD-a. E ta je priča dobila neočekivani zaplet i pa je autorica uključila maštu, ali počela je i puno istraživati.

Roman je ovo o japanskim nevjestama u SAD-u, o njihovoj diskriminaciji, o deset tisuća djece rođenih iz veza američkih vojnika i Japanki, o sirotištima, djeci miješane krvi, o pobačajima i maloljetničkim trudnoćama. Osamdeset posto ove knjige istiniti su događaji koji su me dirnuli. Priče su to o nadi, boli, suzama, o vrijednosti obitelji i toksičnosti istih. Snaga izvire iz svake stranice jer sve djevojke spomenute u romanu borile su se i nisu dale da im se slomi duh, nisu dopuštale nepravdi da pobijedi.

Predivno napisana, upotpunjena legendama i istinitom poviješću ova će vam priča zasigurno pokazati pravo značenje riječi dom, Naoko, žena koja je bila rastrgana između svoje kulture i ljubavi shvatila je što to znači, a istu je stvar shvatila i Tori nakon potrage za svojom sestrom. Preporučujem vam ovaj roman jer razara, jer je poseban, iskren i emocionalan, preporučujem vam ga jer istina koja se u njemu krije pokazuje put iskupljenja i oprosta.

„Živjeti u ljubavi je sreća. Živjeti za ljubav je ludo. Živjeti za ‘kad bi bilo’ je nepodnošljivo.“

Izvor: Čarobni svijet knjiga