RECENZIJA Renata Grčić, Čitateljica

Svako toliko naiđe triler koji malo odskače iz mora trilera i intrigantan je taman toliko da vas drži u napetosti i daje želju za čitanjem. U bijegu je meni bio baš to. Zanimljiv te potiče na razmišljanje, i postavlja važna pitanja te šalje osnažujuću poruku kroz priče dvije žene koje su same sebi u zamkama života odlučile biti heroji i spasiti se.

Claire je žena karizmatičnog političara koji se upravo nalazi u utrci za Senat, a ispod tog po mjeri skrojenog odijela nalazi se običan zlostavljač koji je zlostavlja ponajprije psihički, ali i dobro osmišljeno fizički. Iz te strogo kontrolirane zamke Claire je već pokušala pobjeći, ali neuspješno. No unatrag godinu dana smišlja novi bijeg i taman kad se nalazi na korak do njegova ostvarenja svi pomno smišljani planovi propadnu.

Eva pak bježi od drugačije situacije u kojoj se našla donošenjem niza loših odluka i sama si stvorila klopku iz koje je izlaz gotovo pa nemoguć, no ona će svejedno pokušati.

Slučajan, ili ne baš toliko slučajan, susret na aerodromu, dovest će do toga da ispričaju jedna drugoj svoje priče i u naletu nade odluče zamijeniti propusnice za letove, pa će tako Claire umjesto u Portoriko po službenoj dužnosti žene političara s aerodroma JFK u New Yorku poletjeti prema Kaliforniji, a Eva će svoj dom u Kaliforniji zamijeniti još sunčanijim Portorikom i pokušati smisliti još bolji plan za nestanak.

Jednakom brzinom kojom je plan smišljen je i propao nakon što se avion koji je letio u Portoriko srušio.

Priča je ispričana iz dvije perspektive gore spomenutih žena, i dok je Claireina u sadašnjosti, Evu upoznajemo kroz onu ispričanu u prošlosti. I dok mi je Claire istinski bilo žao, za Evu nisam imala toliko suosjećanja iako sam se nadala da će i jedna i druga uspjeti. Ono što mi se svidjelo je koliko ih je autorica dobro okarakterizirala, toliko da su preda mnom postale stvarne žene koje sam bez problema mogla zamisliti. One su jake i pametne, imaju mane, imaju i rane i ožiljke koje je Clark pokušala zacijeliti. Našle su se u situacijama koje su izmakle njihovoj kontroli i pokušale se snaći u njima, ali i potražiti izlaz i teško je ne naći empatiju za njih, no dok je Claire uvijek bila dosljedna svojim odlukama, Eva je za sve svoje odluke krivila druge. I zato su mi bila draža poglavlja u sadašnjosti.

Negdje nakon dvije trećine pročitanog napokon sam počela slagati slagalicu koju je tako lako promašiti, i uvijek volim to zabilježiti čisto da na kraju vidim koliko sam bila daleko od raspleta koji je smislila autorica. Ponosna sam na sebe kakve detalje sam uspjela uhvatiti koji su naizgled tek ubačeni da popune stranice ? no nijedan nije.

Iako je zaplet mrvicu nerealan jako mi se svidjela premisa knjige, a najviše su mi se svidjeli jaki ženski likovi. Hrabre i snažne žene koje su stjerane u kut od mnogo većih nasilnika od njih samih i koje su u teškoj gotovo bezizlaznoj situaciji hrabro odlučile spasiti same sebe. I zato preporuka jer su nam potrebni ženski heroji ❤

Izvor: Čitateljica