RECENZIJA Renata Grčić, Čitateljica

Iza Žene koja je slikala kanom stoji jedna životna priča. Autorica čiji je ovo debitantski roman nikad nije namjeravala postati spisateljicom, ali nakon što je odvela majku u Indiju nešto je u njoj počelo živjeti. Deset godina kasnije, nakon mnogih putovanja u Indiju i nakon mnogo istraživanja mi imamo čast čitati ovu knjigu. Knjigu koja oduševljava od same prve stranice svojom živopisnošću, mirisima indijske kuhinje, šarenim prizorima ružičastog grada Jaipura, a sve smješteno u neko drugo vrijeme, sedamdesetak godina u prošlost.

Lik čiju priču pratimo je Lakshmi, mlada žena, majstorica kane koja je svoje mjesto pod suncem našla u gradu Jaipuru gdje se sklonila od svoje prošlosti. Pobjegla je iz dogovorena braka i ostavila obitelj iza sebe zato što im je svojim činom nanijela sramotu. Lakshmi se svojim umijećem slikanja kanom lako ubacila u visoke društvene krugove gdje ju žene naprosto obožavaju, ali svoje znanje u istočnoj medicini koristi kako bi rješavala i mnoge druge probleme i elite i nižih društvenih slojeva.

Kad je pobjegla sanjala je o neovisnosti, o svojoj kući, o svome domu i baš kad je stigla na korak do toga doslovno joj je prošlost pokucala na vrata.

Čitati Ženu koja je slikala kanom bio je užitak za sva osjetila. Slikovito putovanje u Indiju pedesetih godina prošlog stoljeća gdje kroz život jedne snažne žene sudjelujemo u svakodnevici grada i mlade neovisne države u kojoj se tradicija i moderno dvadeseto stoljeće isprepliću, ali nikad ne sudaraju. Lakshmi je lik s kojim ćete se bez problema povezati i pratiti njenu priču kroz sve prilike i neprilike kojima je izložena, a biti ženom u to vrijeme u tom društvu bilo je i više nego izazovno.

Alka Joshi ima ogroman talent, a to je da vas bez putovnice povede na putovanje bogato mirisima i okusima, na putovanje kroz vrijeme i kroz nama nepoznatu kulturu, i da vas posljednjom stranicom vrati na početnu točku i ostavi vas u želji za još.

To još dogodit će se vrlo skoro. Zato što je ovih dana izašao nastavak The Secret Keeper of Jaipur u kojem je glavni lik Malik, a nakon njega ćemo imati priliku družiti se i s Radhom u trećem djelu ove od milja nazvane Jaipurske trilogije.

Izvor: Čitateljica