RECENZIJA Petra Jukić, Ljepota čitanja

“Uvjeravanje” autorice Jane Austen u izdanju Mozaik knjige, bezvremenski je klasik koji istražuje teme ljubavi, klase i društvenih očekivanja u Engleskoj s početka 19. stoljeća. Glavni lik, Anne Elliot, zrela je i inteligentna žena koja se mora nositi s izazovima obiteljskog pritiska i društvenih normi dok pokušava pronaći sreću i ispunjenje u svijetu koji često cijeni status i bogatstvo više od osobne sreće.

Bogatstvo prije svega

“Uvjeravanje” prati priču Anne Elliot, mlade žene iz dobrostojeće obitelji u Engleskoj 19. stoljeća. U dobi od 27 godina, Anne se smatra na rubu usidjelstva i njezina obitelj pritišće je da se uda radi financijske stabilnosti i društvenog napretka. Međutim, osam godina ranije, Anne je bila zaljubljena u kapetana Fredericka Wentwortha, poletnog mornaričkog časnika, ali ju je njezina mentorica, Lady Russell, nagovorila da prekine zaruke zbog nedostatka bogatstva i veza kod kapetana Wentwortha.

Na početku knjige, Anne živi u Bathu sa svojom obitelji i ponovno se susreće s kapetanom Wentworthom, koji je od tada napredovao u rangu i bogatstvu. Anne i kapetan Wentworth prisiljeni su suočiti se sa svojim osjećajima jedno prema drugom i upravljati društvenim očekivanjima koja su ih nekoć razdvajala. Roman istražuje posljedice popuštanja vanjskim pritiscima i snagu druge prilike dok Anne i kapetan Wentworth upravljaju svojom, ponovno oživljenom, vezom.

uvjeravanje jane austen

Nezaboravni sporedni likovi

Roman je također ispunjen grupom nezaboravnih sporednih likova, uključujući Anneina oca, Sir Waltera Elliota, taštog i nepromišljenog baroneta; njezina sestra Elizabeta, koja se namjerava udati zbog bogatstva; i njezina prijateljica Lady Russell, koja je odigrala ključnu ulogu u prekidu Anneinih prijašnjih zaruka s kapetanom Wentworthom. Kroz ove likove, Austen komentira društvene norme i očekivanja svog vremena, kao i ljudsku sklonost da bogatstvu i statusu daju prednost nad osobnom srećom i ispunjenjem.

Nezaobilazno štivo za svakoga tko voli klasičnu književnost

Pisanje J. Austen je puno duhovitosti i šarma, a ona stvara živopisne, nezaboravne likove s kojima se lako povezati, čak i stoljećima kasnije. Teme “Uvjeravanja” ostaju relevantne i danas, a knjiga je dokaz Austenina majstorstva pripovijedanja i njezine sposobnosti da stvara priče koje su i zabavne i potiču na razmišljanje.

“Uvjeravanje” je prekrasno napisan, emocijama nabijen roman koji je i zabavan i potiče na razmišljanje. Njegove teme o ljubavi, društvenim očekivanjima i drugoj prilici su bezvremenske i odjekivat će kod čitatelja iz svih društvenih slojeva.

Sve u svemu, ovu knjigu smatram nezaobilaznim štivom za svakoga tko voli klasičnu književnost ili traži dirljivu i inspirativnu priču o ljubavi, samootkrivanju i ustrajnosti u nevolji. Riječ je o doista izvanrednom djelu koje će godinama ostavljati neizbrisiv dojam na čitatelje.

uvjeravanje jane austen

Izvor: Ljepota čitanja