RECENZIJA Milena Lovrić, Veličanstvena knjiga

“Kazna za vojvodu” treći je roman iz serijala “Pravila lopova” autorice Sarah MacLean. Dosad mi je prvi bio najdraži, a moj favorit Bourne. No, ovaj nastavak mi je daleko još najbolji i favoriti se mijenjaju. Mara Lowe i Temple (Vojvoda Ubojica) osvojili su me na prvu. Knjigu sam pročitala u samo jedan dan, toliko me je obuzela da je bilo teško ispustiti iz ruku do samoga kraja.

Mara se trebala udati za starog vojvodu Lamonta, Williamova oca. No, skrojila je plan koji nije prošao onako kako je zamislila, te je William okrivljen za smrt svoje nesuđene maćehe. William je zbog osude naroda napustio titulu vojvode i dvor i otisnuo se u surovost Londonskog podzemlja. Nadjenuo si je ime Temple i stekao status nepobjedivog borca.

Sve te godine… Živio je sa spoznajom da je možda ubojica. Sve te godine.

Ona mu ih je ukrala.

Preplavio ga je vreo i neugodan nalet gnjeva. Nikada nije žudio za osvetom, a sada, čak i kada joj nije mogao odoljeti, na jeziku je osjetio njezinu gorčinu.

12 godina poslije, Templea napada djevojka u mračnoj uličici i nudi mu pogodbu. On će vratiti dug njezinog brata a ona njemu odrješenje koje čeka godinama. Naime, ta djevojka je glavom i bradom Mara Lowe zbog čije smrti pati već godinama. Vjerujte mi, napetosti, spletki, tajni i laži neće nedostajati između ovih dvoje junaka, ali stvorit će se tu i ocean nekontrolirane strasti.

Istina je bila čudna, neopipljiva stvar – tako se malo njih ikad koristilo njome, a tako je često bila uočljiva samo u lažima koje bi netko izgovorio.

Ovaj roman me oduševio. Kako bi mi u Dalmaciji rekli, “sija mi je ko budali pleska”. Mara i Temple odličan su mi par. Mara je iznimno hrabra djevojka. Iako je dosta griješila i spletkarila kako bi se izvukla iz neželjenog braka, opet je dobra duša, nastoji se iskupiti na druge načine. Oduzela je lagodan život jednom vojvodi, a zauzvrat već godinama brine za siročad koju su aristokrati napustili jer su neželjena, vanbračna djeca. Pred Templeom nema straha iako je on ogroman i jak muškarac koji svima ulijeva strah u kosti, ali ne i njoj. S njim je nekako uvijek na toplo – hladno. Malo bi po svom pa onda malo popusti strasti koja je buktila među njima.

Ovo je bila žena koja se borila za ono što je htjela i za one u koje je vjerovala . Borila bi se za te dječake, a činilo se i za svojega brata, unatoč tome što je bio potpuno vrijedan prezira. Ali borila se s namjerom. A u tome je bilo časti. Pitao se kako bi bilo kad bi se borila za njega. Bilo bi neopisivo.

Temple predstavlja karakter koji mi najviše imponira. Izvana je krut, snažan, hrabar, nedodirljiv, osoba koja na prvi pogled izaziva strahopoštovanje. A iznutra je osoba od krvi i mesa, sa sposobnošću da voli, da se zaljubi, da izgubi glavu za ženom svog života. Iako je u ovoj priči Temple izgubio mnogo toga, počevši od dostojanstva, prilike za lagodnim životom uz titulu vojvode, pa do prilike da ima ženu,djecu i naslijeđe, ipak je stvorio sebi reputaciju kroz borbe i kockarnicu. Volio je taj svoj novi život, ali je i patio za starim. No, kako to obično biva, i on će pokleknuti pred izabranicom svog srca i počet će se prepuštati strastima.

To pitanje bilo je sol na ranu jer je znao da će je, ako uđe, samo željeti još više. Njezine duge noge i njezino lijepo lice i tu kosu, koju je žarko želio osloboditi od poveza i pustiti je u more kestenjaste svile. A sve to bilo je ništa u usporedbi s time kako ga je njezina snaga pokretala. S time kako su ga njezini oštri odgovori i njezine pametne riječi dovodile do ruba. S time kako mu je bila snažan, dostojan protivnik.

Žudnja je došla do vrhunca dok je šivala njegovu ranu i čuvala svoje tajne. A kad ju je napokon dodirnuo, prokolala je kroz njega, neporecivo i opasno.

Ovo je knjiga koja se poprilično brzo čita. Radnja je konstantno napeta, zapleti se nižu jedan za drugim, a između borbi, kockanja, raznih spletki i laži ne nedostaje trenutaka strasti pred kojima će pokleknuti naši junaci. Uvijek mi je zanimljivo čitati romane u kojima žene znaju što žele, a popularni, zgodni i zloglasni muškarci potpadnu pod utjecaj ljubavi i strasti. Taj preokret koji im se dogodi, trenutak u kojem shvate da im ta žena predstavlja sve i da bi za nju sve dali, pa čak i odustali od osvete za kojom žude cijeloga života, ta scena meni je sve. Vrh!

Ona ga nije zaintrigirala. Ne svojom snagom, voljom i neustrašivošću. Ni svojim dugim vratom ili punim usnama. U Londonu je bilo tisuće žena koje su ljepše i poslušnije. Gospođa Mara Lowe nije ga zaintrigirala. Zaintrigirano se činilo kao ublažen opis onoga što je prema njoj osjećao. Privlačnost. Iskušenje. Ona ga je obuzela.

Što dalje reći, osim da vam preporučam ovaj odličan roman koji je savršen za odmor od svakodnevice, pogodan za uživanje u ovim ljetnim danima. Jedna lijepa priča puna intriga, spletki, laži i strasti koja drži zanimanje čitatelja od početka do kraja. Ako već niste čitali, idealno je vrijeme da se prepustite čarima ovog romana. A ja s nestrpljenjem čekam 1.listopada kada izlazi i četvrti dio ovog serijala u kojem ćemo čitati o Chaseu, osnivaču kockarnice Pali anđeli.

Izvor: Veličanstvena knjiga