RECENZIJA Milena Lovrić, Veličanstvena knjiga

“Nevaljalac ostaje nevaljalac” prva je knjiga iz serijala “Pravila lopova”.

Dvadesetjednogodišnji markiz od Bournea stavio je svo svoje nasljedstvo, uključujući i pozamašno imanje, na kocku. Bio je uvjeren da ne može izgubiti i u sekundi je ostao bez svega. Jedino što mu je ostalo je titula markiza.

Deset godina Bourne je živio sa samo jednom željom, da se osveti Langfordu i vrati nazad svoje imanje. U tih deset godina vratio je sav svoj novac kroz partnerstvo u hladnom kockarskom paklu. Bio je suvlasnik poznate i uspješne kockarnice Paklena kuća koja je zarađivala i više nego uspješno. Sada je zarađivao na podmukao način, na koji su i njemu oduzeli sve što je imao. Jedina razlika je u tome što Bourne više nije kockao. Sudjelovao je u borbama, ali kockanje je izbjegavao u širokom luku.

Lady Penelope kćer je markiza od Needhama i Dolbyja. Najstarija je kćer i očekivano je da se uda prva. Ali, Penelope je usidjelica koja iza sebe ima propale zaruke sa vojvodom i nekoliko odbijenih prosidbi. Kako bi zainteresirao potencijalne prosce, njen otac joj je za miraz upisao imanje Falconwell koje je upravo preuzeo od Langforda.Čuvši to, Bourne je čvrsto odlučio oženiti se sa lady Penelope kako bi napokon vratio svoje imanje.

Dragi Bože. To je bio najnevjerojatniji seks ikada. Pomutio mu je razum. Bio je više nego što je ikada mogao zamisliti. A od same pomisli da je takvo nešto doživio s Penelope, hvatala ga je jeza. Ova žena. Ovaj brak. Ova večer. Nisu ništa značili. Nisu mogli ništa značiti. Bila je sredstvo za postizanje cilja. Put do njegove osvete. To je sve što je mogla biti.

Jedne nemirne noći, dok su svi spavali, Penelope se odlučila prošetati imanjem. No u mraku šume naletila je, ni manje ni više, upravo na ozloglašenog princa londonskog podzemlja, Bournea. On ju je pošto – poto odlučio oženiti, makar je morao obeščastiti da si osigura brak s njom, a ona je toliko razočarana u muški svijet da joj udaja nije bila na pameti. K tome, žudjela je za svojim dragim prijateljem iz djetinjstva, a ne ovim okorjelim, hladnim, bezosjećajnim muškarcem.

Njegove oči bile su boje lješnjaka, mozaik smeđih, zelenih i sivih tonova, okružene dugim, tamnim trepavicama mokrima od snijega. Prepoznala bi ih bilo gdje, iako su sada bile ozbiljnije nego ikada prije. Bila je u šoku, ali je istodobno bila sretna.

Hoće li Penelope ipak pronaći ljubav svog života ili će završiti u braku samo zato da osigura udaju za svoje sestre? Ima li još iti malo duše u Borneu ili ga je život u hladnom kockarskom paklu promijenio zauvijek? Ostavljam da odgovore na ova pitanja, i još puno toga , otkrijete sami…

Postajala je sve ono što je želio, a uvijek je bila više nego što je zaslužio.

Ova knjiga me je oduševila. Prvi put se susrećem sa autoricom Sarah MacLean i sviđa mi se njen stil pisanja, likovi koji su i više nego zanimljivi, odlično okarakterizirani, posebno Bourne. Iako, moram priznati da mi je početak bio malo, malo dosadnjikav. Ali, nakon prvih četrdesetak stranica radnja se počinje polako zahuktavati i pripremati za vrelo događaja i uzbuđenja.

Penelope… Ona je primjereno i savršeno odgajana za život u tom svijetu. Ovaj svijet – ispunjen kockanjem, pićem, seksom i nečim još gorim – nasmrt bi je preplašio. On bi je nasmrt preplašio. Ali tražila je da joj ga pokaže. I zato će joj ga on pokazati. Zato što nije mogao odoljeti iskušenju da je iskvari. Bilo je previše primamljivo. Previše slatko.

Obično nam se u standardnim povijesnim romancama glavni muški likovi predstavljaju kao posrnuli plemenitaši, koji provode dane razvratno, u društvu žena i pića. Ovdje autorica ide korak dalje i neodoljivog Bournea odlično ukalupljuje u podzemni svijet, svijet kocke i borilačkih vještina.

Taj hladni, bezosjećajni muškarac duboko u sebi još uvijek čuva natruhe dobrote, ali i strasti. Igrački pakao, zvan Paklena kuća, njegovo je utočište. Gledati kako drugi gube, a da pritom on zarađiva, hrani njegov ego. Ali da se više ikada odluči kockati, svoju lekciju je naučio jednom za svagda. Koliko god hladan bio, poštovanje prema ženskom rodu nikada nije izgubio. No, od Penelope je bježao u širokom luku. Oženio se s njom radi svog imanja, iskoristio je prvu bračnu noć kako ne bi nitko mogao posumnjati u valjanost njihova braka, ali bježao je od nje i njenog dodira “kao vrag od tamjana”.

– Iskvarit ću te. – Milovao joj je kožu, ruka mu je klizila niz njezin trbuh, osjetio je kako su joj se mišići od njegova dodira napeli i zadrhtali. – Pretvorit ću te iz svjetla u tamu, iz dobra u zlo. Uništit ću te. – Nije ju bilo briga. Bila je njegova. U tom trenutku posjedovao ju je svojim dodirom. – I znaš kakav će osjećaj biti? Ovaj put riječ je izgovorila s uzdahom. – Veličanstven.

Penelope je djevojka koja pomalo shvaća da je potratila život u dosađivanju. Ako se mogla udati za Bournea samo iz uzajamne koristi, zašto ne bi mogla malo otkriti i čari pustolovina? K tome, Paklena kuća ju je privlačila maksimalno. Nešto novo, zabranjeno, društveno neprihvatljivo… Ta njezina transformacija iz čedne, povučene djevojke u ženu željnu avantura odlično je ukalupljena u priču. Što se ona više ohrabrivala i odlučivala na neovisne poteze, to se Bourne više vezivao za nju, iskazivao svoju ljubomoru i na kraju krajeva, dokazivao joj svoju strast. Strast s blagoslovom Anđela.

– Ja uspijevam samo u grijehu i porocima. Ona je suprotnost tim stvarima. Ona će htjeti više. Ona će htjeti… – Utihnuo je. Ljubav. Jedinu stvar koju joj nije mogao kupiti. Jedinu stvar koju nije mogao riskirati da joj da.

Kao što sam već rekla, sviđa mi se ta ideja da se glavni likovi ubace u svijet kocke, gubitaka i dobitaka, luksuza i prevara. Taj spoj romantičnog i strasnog naspram razvratnog kockarskog, hladnog podzemlja čini roman neodoljivo zanimljivim čitatelju. Osim glavnih likova, sviđa mi se kako su se uklopili i sporedni, Penelopine sestre i Bourneovi partneri u kockarnici, uz poneki lik iz nesretne kockarske prošlosti. A koliko nam je autorica natukla u epilogu, o nekom od njih ćemo ubrzo čitati. Nadam se da nećemo dugo čekati prijevod jer nestrpljenje je na visokom nivou.

Izvor: Veličanstvena knjiga