RECENZIJA Milena Lovrić, Veličanstvena knjiga

“Neodoljivi vojvoda” je povijesno – ljubavni roman američke autorice Elizabeth Boyle. Ovo je ujedno i prvi roman iz serijala “Ljubavne rime”.

Tabitha Timmons je župnikova kćer. Nakon njegove smrti za nju se brinu njen stric i ostatak obitelji, ali ljubavi od njih nikada nije dobila. Za njih je bila samo sluškinja i sredstvo za obogaćivanje. Naime, Tabitha je bogata nasljednica svog ujaka, ali da bi dobila to nasljedstvo, mora se udati za cijenjenoga gospodina Barkwortha, i to prije nego što postane punoljetna.

Iako je Tabitha uvijek govorila da se nikada neće udati, taj brak joj se činio jako primamljiv jer je u njemu vidjela priliku za bijeg od obitelji koja ju je samo iskorištavala. Gospodin Barkworth je čak bio zgodan i mlad, jednako kao i ozloglašeni vojvoda od Prestona koji joj se igrom slučaja uvukao u život. Ne samo u život, nego i u misli, u srce. Došao je kao vihor i pomutio njen zdrav razum. Tabithi na kraju ostaje samo jedno, da bira između dogovorenog braka s Barkworthom koji će joj osigurati duševni mir, ili pak da izabere Prestona, onoga koji je sposoban da samo svojom pojavom uzdrma tlo pod njenim nogama.

Kako je moguće da ju je taj muškarac uzdrmao kao nitko do sada? Nadahnuo ju je na opasnu izdaju u njezinu biću: da zaboravi na dolično ponašanje i da počne žudjeti za… za…

Ma, kvragu, nije znala što želi. Ipak, znala je. Željela je više, ono što su njegovi poljupci obećavali. Željela je biti njegova Tabby, njegova jedina želja. Najviše od svega željela je da se nikada nije pojavio jer da nije, večeras bi upoznala gospodina Barkwortha, mudro zaključila da je sasvim prihvatljiv i to bi bilo dovoljno. Moralo je biti dovoljno, zato što je druga mogućnost značila siromaštvo i propast.

Ova priča mi je došla baš kao osvježenje. Malo razonode u ovim teškim danima. Osim jedne zanimljive ljubavne priče, ne nedostaje scena koje obiluju humorom. Jedna izuzetno vesela priča koja se poprilično brzo čita.

Obavio se oko njih, povezujući ih onako kako su oboje znali da nije moguće. Baš kao što je pristajala u njegov zagrljaj. Način na koji ju je držao kad je pomislila da ne bi htjela biti nigdje drugdje. Kako ju je ova večer promijenila… i što želi. Ono što nikada nije shvatila da želi. Potom ta strašna spoznaja da je on, taj gad, taj pokvareni muškarac, jedini koji joj može otvoriti taj svijet, nakon čega će biti, kao i nakon ove večere, nahranjena, ali još uvijek gladna.

Nekakvo pravilo ljubavnih romana je da nakon prvog ukradenog poljupca uvijek bude dama ta koja pobjegne. Ovoga puta, nakon jednog strastvenog poljupca, vojvoda je pobjegao glavom bez obzira. Vojvoda kojem je svakodnevna zabava bila obeščašćivati dame, ovoga puta otkrio je što se dogodi kada napokon pronađe onu koja izvrsno pristaje njegovom zagrljaju. K tome još djevojku, odgajanu na selu, bez dlake na jeziku. Djevojku koja je spremna izrugati i njegov status vojvode, suprotno svim pravilima.

Jedan poljubac i okrenula mu je život naglavačke. A što je on učinio? Pobjegao je. Nije se radilo samo o tome da je njezin poljubac bio privlačan, iako je to bio jedan od razloga zašto je pobjegao, ne, Tabby je držala ključeve vrata koja je sve ovo vrijeme pokušavao pronaći, a da toga nije bio ni svjestan.

Jedini koji mi je dizao živce u ovom romanu je Barkworth. Uzoran gospodin bez iti malo karaktera. Spreman uvlačiti se u stražnjicu kome god zatreba kako bi svojoj majci i sebi osigurao egzistenciju. Barkworth je osoba koja će dopustiti da mu se gazi po ponosu, da ga se sramoti do maksimuma, ali sve je to nebitno ako će mu popraviti ionako poprilično narušenu financijsku situaciju.

Iako mi je roman ugodno prijao, možda ne bi bilo loše da je pred kraj autorica unijela malo više napetosti. Sve je bilo nekako predvidljivo i jednostavno riješeno. Malo više zapleta ne bi škodilo. Kraj se prebrzo odvio i to me malo, malo razočaralo. Ali, napominjem, nije previše umanjilo cjelokupan dojam o knjizi.

Tabby je ulazila u stričevu kočiju, i dok je ona brzo odlazila, Preston je imao osjećaj da s njom odlazi dio njega. Njegovo srce. S tom je kočijom otišla jedina prilika da vrati ono što je izgubio prije toliko godina. Owle Park onakav kakav bi trebao biti. Otvoren i pun smijeha. Život proveden u svađi oko zadnjega komada jorkširskoga pudinga i pite od jabuka. Dane provedene u jahanju, šetnji i držanju pod nadzorom Gospodina Mugginsa. A noći… noći provedene u božanskom uživanju. Htio ju je stalno i na svaki mogući način. Htio ju je zato što… zato što… Sveca mu, zato što se zaljubio u nju!

Ako tražite zanimljiv povijesno – ljubavni roman kojim ćete kratiti ove duge, hladne zimske večeri, svakako dajte šansu ovom zanimljivom ljubavnom trokutu. Zabavite se uz iznenađenja i spletke kojih, uz par strastvenih scena, ne nedostaje. I nikako nemojte dozvoliti da vas Barkworth živcira.

Izvor: Veličanstvena knjiga