RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Psihološki triler Sluškinjin dnevnik (engl. The Maid’s Diary) Loreth Anne White, čiji prijevod s engleskog potpisuje Andrej Bukarica, objavljen je 2024. godine u izdanju Mozaika i predstavljen na sljedeći način:

„Roman Sluškinjin dnevnik sjajan je novi triler autorice hita Ispod đavoljeg mosta.

Kit Darling sluškinja je koja ne može odoljeti njuškanju. Ona je „nevidljiva djevojka“, koja kompulzivno gura nos u tajanstvene živote svojih bogatih klijenata. Njezin bezazleni hobi postaje uteg oko vrata kad otkrije mračnu tajnu svojih poslodavaca. Kit postaje najveća prijetnja njihovu životu, a time i smetnja koju treba ukloniti.

Kad istražiteljica Mallory Van Alst stigne u luksuznu Staklenu kuću, otkriva dokaze krvoločnog napada kojeg nitko ne bi mogao preživjeti. No, tijelo nedostaje, kućevlasnici su napustili posjed, a njihova je sluškinja nestala. Jedini je svjedok susjeda starica koju su usred noći probudili vrisci. Mal ulazi u mračan i zlokoban svijet zločina koji srlja prema sigurnom uništenju.

U svom novom romanu autorica Loreth Anne White sjajno drži čitatelja u neizvjesnosti dok postupno razotkriva tajne, otkrivajuci šokantnu istinu.“

Loreth Anne White, Sluškinjin dnevnik

Kit Darling je sluškinja bogatih ljudi koja ima jednu neobičnu ovisnost – ovisnost o njuškanju. Ona voli biti nevidljiva i ne želi da bogati ljudi primijete njenu pojavu te da znaju za nju. Ona uživa u činjenici da u tajnosti otkriva njihove tajne. No, kad otkrije tajnu koju nije smjela otkriti, Kit je u opasnosti, a da toga zapravo nije ni svjesna. Jer, neki su ljudi spremni ubiti da bi sačuvali svoje tajne.

Kad dobiju dojavu o nasilju u luksuznoj Staklenoj kući, istražiteljica Mallory Van Alst nailazi na ružan prizor – sve je puno krvi, pretpostavlja se da je netko ranjen ili ubijen, ali te osobe nema, kao niti vlasnika kuće, koja je bila otključana, pa se ne sumnja na provalu. Na koji će način Mal otkriti što se doista dogodilo u Staklenoj kući doznat ćete čitajući ovaj izvrstan psihološki triler.

Sluškinjin dnevnik je napet i neizvjestan psihološki triler koji se čita u dahu, posebno ako ste ljubitelj žanra. Naime, višestrukom narativnom strukturom kroz kratka poglavlja i iznenadnim preokretima radnja je vrlo dinamična te brzo i lako čitljiva, dok se vještom manipulacijom likovima i događajima stvara mračna atmosfera zbog koje se ne može vjerovati niti jednom liku. Pritom su prikazani motivi mračnih tajni iz prošlosti i posljedica istih u sadašnjosti, kao i motivi izdaje i osvete, a što pojačava neizvjesnost radnje. Šokantan rasplet dolazi kao točka na “i” ovoj majstorski izvedenoj radnji, koju preporučujem na čitanje svim ljubiteljima žanra.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca