RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Kriminalistički roman Poslušaj me (engl. Listen to me) Tess Gerritsen, čiji prijevod s engleskog potpisuje Igor Rendić, objavljen je 2024. godine u izdanju Mozaika knjiga i predstavljen na sljedeći način:

“Roman Poslušaj me trinaesti je nastavak legendarnog serijala o detektivki Rizzoli i patologinji Isles.

Bostonska detektivka Jane Rizzoli i forenzička patologinja Maura Isles istražuju naizgled nasumično ubojstvo. Sofia Suarez, udovica, medicinska sestra i omiljena susjeda, nasmrt je zatučena u vlastitu domu. Ali, ispod mirne površine krije se vrelo tajni. Jane otkriva vezu između Sofije i nedavne žrtve nesmotrenog vozača, što samo uzburkava mutne vode slučaja.

Angela Rizzoli, Janeina majka, ne propušta ništa u svom malom susjedstvu. Zato ne odolijeva istrazi nestanka njezine susjede tinejdžerke i mora dokučiti kakvi se to neobična obitelj upravo doselila. Ona zna da u njezinu mirnu susjedstvu slučajnosti ne postoje. Iako je Jane pokušava umiriti, Angela je uvjerena da njezinom ulicom vreba krvoločni grabežljivac. Grabežljivac kojem će ona stati na kraj.

I u ovom trinaestom nastavku serijala Tess Gerritsen kombinira svoje znanje medicine i policijskih postupaka sa složenim zapletom, lukavim obratima i snažnim ženskim likovima.”

Tess Gerritsen, Poslušaj me

Kad omiljenu medicinsku sestru Sofiu Suarez pronađu mrtvu u njenom domu, Jane Rizzoli započinje istragu koja ju odvodi na trag naizgled nepovezane prometne nesreće u kojoj je mlada studentica zadobila teške tjelesne ozljede, ali je preživjela, no ne sjeća se događaja. Kao da nema svog posla, Janeina majka Angela uporno od nje traži da istraži nestanak tinejdžerice iz njenog susjedstva, kojoj to nije prvi put da se udaljila iz kuće. No, Angela je neumorna, pogotovo kad se u susjednu kuću doseli tajanstveni par koji se ne želi družiti s njom i drugim susjedima, pa od Jane i policije zahtijeva da se posvete susjedstvu u kojem živi cijeli svoj život i koji želi održati sigurnim. Kako se Jane ne može niti smije posvetiti svim tim slučajevima, Angela odlučuje uzeti stvar u svoje ruke. No, nije svjesna kakvoj se opasnosti izlaže…

Kriminalistički roman Poslušaj me, trinaesti u serijalu o detektivki Jane Rizzoli i forenzičkoj patologinji Mauri Isles, kao i svi prethodni romani idealno je štivo za ljubitelje žanra. Naime, višestrukom narativnom strukturom kroz kratka poglavlja i iznenadnim preokretima po poglavljima stvara se napeta, dinamična i neizvjesna radnja koja je iznimno zanimljiva te brzo i lako čitljiva. Pritom do izražaja dolaze životni i realni opisi policijskog i forenzičkog posla, a obje su glavne junakinje prikazane detaljno i slojevito, s fokusom na njihove privatne i poslovne živote. Šokantan rasplet samo je točka na “i” cjelokupne izvrsne radnje i potvrda kvalitete autorice zbog koje sam u srednjoj školi zavoljela kriminalističke romane. Naravno, moja preporuka.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca