RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Lisa Jewell: Ostaci obitelji (pročitano 16. ožujka 2024.)

Psihološki triler Ostaci obitelji (engl. The Family Remains) Lise Jewell, čiji prijevod s engleskog potpisuje Ira Martinović, objavljen je 2022. godine u izdanju Mozaika knjiga i predstavljen na sljedeći način:

„Roman Ostaci obitelji autorice Lise Jewell nepredvidivi je i uzbudljivi nastavak ubojite Obitelji s gornjeg kata.

Četiri tijela.

Ranoga londonskog jutra na obali Temze detektiv Samuel Owusu proučava vreću kostiju.

Neriješen slučaj.

Niz tragova vodi ga u čelzijsku vilu gdje su prije gotovo tri desetljeća pronađena tri tijela i uplakano dijete.

Obitelj čije tajne ne mogu vječno ostati zakopane…

No, jednom kad zakorači kroz njezina vrata, svako novo otkriće povući će ga dublje u otrovno klupko uznemirujuće priče o obitelji s gornjeg kata.“

Lisa Jewell, Ostaci obitelji

Libby Jones je nedavno doznala šokantnu istinu o svojoj obitelji – da je kao beba jedina preživjela masakr u obiteljskoj kući, ali sada živi sretnim i mirnim životom, pogotovo kad obitelj izvrši prodaju zloglasne kuće. No, njen ujak Henry iz vlastitih razloga želi pronaći njenog oca Phina, pa odlazi u Bocvanu u potragu za njim, pod opravdanjem da želi dovesti oca u njen život, a što uzruja njenu majku. U međuvremenu detektiv Samuel Owusu s policijskim timom proučava vreću kostiju koja je pronađena u Temzi, a tragovi ih dovode upravo do kuće Libbyine obitelji koja je nedavno prodana. Koliko će prošlost utjecati na sadašnjost i kakve će mračne tajne ovog puta otkriti o njihovoj obitelji doznat ćete čitajući ovaj spektakularan nastavak psihološkog trilera Obitelj s gornjeg kata.

Psihološki triler s dozom žanra obiteljske drame, Ostaci obitelji, kao i prethodni roman, višestrukom narativnom strukturom postupno otkriva mračne tajne iz prošlosti i života obitelji Lamb. Pri tome autorica vješto karakterizira bitne likove, tako da su prikazani iznimno detaljno i slojevito, a prikazuju se motivi obiteljskih odnosa, nasilja i izdaje, pri čemu do izražaja dolazi obiteljski žanr. Kako je radnja cijelo čitanje neizvjesna i napeta, uz povremene iznenadne preokrete po poglavljima, čitanje je brzo i lako te bez praznog hoda. Odličan psihološki triler koji se može čitati neovisno o Obitelji s gornjeg kata, ali koji odlično zaokružuje priču o obitelji Lamb iz prvog romana. Velika preporuka.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca