RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

J. K. Rowling: Božićni Praščić (pročitano 12. prosinca 2023.)

Dječja knjiga Božićni Praščić (engl. The Christmas Pig) J. K. Rowling, čiji prijevod s engleskog potpisuje Vesna Valenčić, objavljen je 2023. godine u izdanju Mozaik knjige i predstavljen na sljedeći način:

„Zamislite svijet gdje se igračke oživljavaju i kreću u pustolovinu punu čuda. “Božićni Praščić” nije samo još jedna priča za blagdane. Ovo je toplo, srčano putovanje malog dječaka Jacka koji je spreman učiniti sve za svog najboljeg prijatelja. Od slavne autorice koja je očarala milijune dolazi priča koja će vas nasmijati, rasplakati i podsjetiti na pravu magiju Božića. Savršena knjiga za poklon cijeloj obitelji! Pridružite se Jacku i otkrijte čaroliju “Božićnog Praščića”.

Jack obožava svoju igračku Dar Para. DP je oduvijek bio uz njega – kroz sito i rešeto. Ali jednog Badnjaka dogodi se nešto stravično – DP nestane.

No Badnjak je noć za čuda, noć za izgubljene slučajeve i noć kad sve puca od života … pa tako i igračke.

Zato se Jack i Božićni Praščić (dosadna zamjena fantastičnog DP-a) otisnu na nevjerojatno putovanje kroz čarobnu Zemlju Izgubljenih. Uz pomoć pričljive Ručalice, hrabrog Kompasa i krilate Nade dat će sve od sebe da spase Jackovoga najboljeg prijatelja iz ralja nezasitnog Luzera …

Iz pera jedne od najvećih spisateljica na svijetu stiže ova topla, uzbudljiva priča o dječaku koji neće stati dok ne spasi one koje voli. Uz očaravajuće ilustracije nevjerojatno popularnog Jima Fielda, Božićni Praščić blagdanski je klasik za cijelu obitelj.“

J. K. Rowling, Božićni Praščić

Dar Par je Jackova omiljena igračka i najbolji prijatelj, a to je ime dobio jer je Jack, kad je počeo govoriti, umjesto „dragi praščić“ rekao „dar par“, nakon čega su mu Jack, mama i tata ime skratili u DP. Kad je bio nov, DP je bio ružičaste boje lososa i imao je blistave oči od crne plastike, ali s godinama je postao sivkast i bljedunjav te umjesto očiju ima dva gumba. No, to uopće nije bitno jer DP je Jackov najbolji prijatelj, on ga najbolje razumije i to toliko da komuniciraju bez riječi navečer u krevetu prije spavanja. No, Jackov se svijet sruši kad njegova polusestra DP-a baci kroz prozor automobila, nakon čega DP biva zauvijek izgubljen. Jacka čak ne može utješiti niti potpuno nov Božićni Praščić jer on jednostavno ne može zamijeniti njegovog dragog DP-a.

No, Badnjak je i noć je čuda, pa Božićni Praščić, ali i druge Jackove stvari, odjednom ožive. Jack ne može vjerovati svojim očima, ali kad mu Božićni Praščić kaže da postoji način da spase DP-a, Jack pristaje na sve, samo da vrati svog najboljeg prijatelja. Tako on i Božićni Praščić odlaze u Zemlju Izgubljenih, gdje završavaju sve stvari koje ljudi zaborave i izgube, u nadi da će ih se ljudi ponovno sjetiti ili ih potražiti. No, to je mjesto jako opasno jer njime vlada opaki Luzer, pa Jack i Praščić moraju biti oprezni u svojoj potrazi za DP-om. No, upravo će im ta potraga pokazati da se i u najmračnijim trenucima može pronaći hrabrost, nada, ali i da je ljubav pokretač svega…

Božićni Praščić je očaravajuća priča o prijateljstvu za djecu prikladna za čitanje svim uzrastima i idealna za čitanje u ovo blagdansko vrijeme. Pustolovina glavnih junaka, dječaka Jacka i Božićnog Praščića u Zemlji Izgubljenih, vrlo je uzbudljiva i zanimljiva, pa čak i napeta zbog njihove potrage za DP-om i bijega od Luzera, a zbog čega je čitanje brzo, lako i iznimno zabavno. Kako su mjesta, događaji i likovi detaljno prikazani, cijela je priča izrazito maštovita i kreativna, a ja manje od ove autorice nisam niti očekivala. Prekrasne ilustracije Jima Fielda savršeno su se uklopile u sjajnu priču koja nas uči značaju iskrenog prijateljstva i ljubavi te prikazuje da je život jedno čudesno putovanje prepuno ljubavi, nade i radosti. Imate moju veliku preporuku za čitanje uz upozorenje da se pripremite na smijeh, ali i suze. Divna priča koja se ne zaboravlja.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca