RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Lisa Jewell: Sve ovo je laž (pročitano 3. prosinca 2023.)

Psihološki triler Sve ovo je laž (engl. None of This is True) Lise Jewell, čiji prijevod s engleskog potpisuje Andrej Bukarica, objavljen je 2023. godine u izdanju Mozaik knjige i predstavljen na sljedeći način:

Ona nije onakva kakvom se predstavlja. Ni približno… Ne smijete vjerovati svemu što ona kaže. Budite na oprezu.

Popularna podcasterica Alix Summer upušta se u jedinstveni projekt u sklopu kojega intervjuira Josie Fair, ženu iz okolice koja je rođena na isti dan kad i Alix i koja je, kako sâma otkriva, na pragu velikih životnih promjena. Josien je život čudan, kompliciran, čak i uznemirujući, no Alix ne može odoljeti želji da dozna više. S vremenom shvaća da Josie skriva neke uistinu mračne tajne i, prije nego što se i snašla, druga se žena uvukla u njezin život… i njezin dom. Tko je zapravo Josie Fair? Može li se vjerovati svemu što govori? I što je točno učinila?

Neponovljiva Lisa Jewell vraća se s uzbudljivim i nepredvidljivim psihološkim trilerom u kojem nitko nije onakav kakvim se čini. Nadahnuti prijevod Andreja Bukarice držat će vas u neizvjesnosti do samog kraja, dok pokušavate razlučiti što je istina, a što laž.”

Kad sa suprugom Walterom izađe na večeru proslaviti svoj 45. rođendan, Josie niti u ludilu nije očekivala da će tamo upoznati Alix, ženu koja također slavi 45. rođendan. Doznavši da Alix snima podcaste, Josie poželi ispričati svoju životnu priču te tako nastane podcast Zdravo! Mi smo rođene na isti dan!, koji Alix i Josie snimaju u Alixinoj kući, a dvije se žene, iako su posve različite, zbližavaju. Ubrzo Josie postaje dio Alixine svakodnevnice, a zbog njenog ponašanja, Alix će se zapitati što je istina od cijele Josine priče. No, dok istina izađe na vidjelo moglo bi biti prekasno…

Uzbudljive i napete radnje, psihološki triler Sve ovo je laž idealno je štivo za ljubitelje žanra koje ne smijete propustiti. Naime, vještom manipulacijom likovima i događajima autorica je konstruirala napetu i dinamičnu te izuzetno brzo i lako čitljivu radnju kratkih poglavlja u kojoj se ne može vjerovati niti jednom liku, ponajviše kad se počnu otkrivati njihove mračne tajne i prikazivati motivi bračnih problema, manipulacije i zlostavljanja. Uz to, iznenadnim preokretima po poglavljima te inteligentnim navođenjem čitatelja na krive tragove postiže se neizvjesnost radnje, dok se slikovitim prikazima mjesta i događaja te detaljnom karakterizacijom bitnih likova stvara mračna atmosfera radnje koja se čita u dahu. Šokantan rasplet dolazi kao točka na „i“ cjelokupnoj radnji te potvrđuje kvalitetu autorice koja me osvojila prije nekoliko godina romanom A onda je nestala. Velika preporuka.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca