RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Povijesni roman Vrt pobjede (engl. The Victory Garden) Rhys Bowen, čiji prijevod s engleskog potpisuje Vesna Valenčić, objavljen je 2023. godine u izdanju Mozaik knjige i predstavljen na sljedeći način:

“Vrt pobjede živopisan je i dirljiv povijesni roman autorice hita Dječak iz Toskane.

Dok rat koji je trebao okončati sve ratove nastavlja bjesnjeti, mlada, povlaštena i tvrdoglava Emily Bryce odlučna je u namjeri da dade svoj doprinos borbi, ma kako malen on bio. Upoznavši šarmantnog i naočitoga australskog pilota, shvaća da je svaki par ruku ključan.

Nakon što je zaprosi, ljubav njezina života vraća se na front, a Emily postaje volonterska poljoprivredna radnica Ženske kopnene vojske. S raznovrsnom skupinom odlučnih žena daje sve od sebe kako bi vratila sjaj jednom zapuštenom devonskom imanju. U tajnovitoj, hladnoj i mračnoj kućici na posjedu pronalazi davno izgubljene dnevnike travarice koja je svoj život posvetila ljekovitom vrtu. Dnevnici nadahnjuju Emily i daju joj svrhu kada saznaje tragičnu vijest – njezin je zaručnik poginuo kao heroj, a plod njihove ljubavi na svijet će doći za devet mjeseci.

Emily svu svoju tugu i bolnu ljubav koristi kako bi obnovila ljekoviti vrt, zaliječila duboke rane male devonske zajednice i pronašla tračak nove nade u sjeni Velikog rata.”

Iako zaštićena od rata, mlada i povlaštena djevojka Emily Bryce ima doticaj s vojnicima posjećujući ih s majkom u obližnjem domu za rekonvalescente. Upoznavši naočitog Australca Robbija Kerra, pilota Kraljevske zračne snage, Emily se zaljubljuje, a iako joj roditelji strogo zabranjuju takvu vezu, Emily ne odustaje od ljubavi. Stoga, navršivši 21 godinu, Emily se priključuje Ženskoj kopnenoj vojsci i odlazi raditi kao volonterska poljoprivredna radnica u mjesto blizu bolnice u kojoj je Robbie smješten. No, kako Robbie ubrzo pogiba, a Emily otkrije da je trudna, svjesna da ne može roditeljima otkriti istinu, Emily će se morati snaći sama za sebe i dijete. U toj situaciji ima podršku jedino nekoliko novostečenih prijateljica i lady Charlton koja joj daje smještaj u malenoj kućici, u kojoj otkriva dnevnik jedne travarice čiji će joj recepti pomoći zaliječiti duboke rane…

Vrt pobjede je očaravajuća priča o hrabroj mladoj ženi suočenoj s ratnim zbivanjima i pogibijom zaručnika koja snagom volje i ljubavi prema nerođenom djetetu uspješno preživljava najteže dane svog života. Osim vjerno opisanih ratnih zbivanja i načina života u Velikoj Britaniji za vrijeme Prvog svjetskog rata, kao i pozadinske tragične ljubavne priče, kroz priču se ističu motivi važnosti iskrenog prijateljstva, podrške i potpore. Uz to, vještim opisom života tijekom rata prikazano je kolike su žrtve mnoge generacije podnijele tijekom ratnih godina da bi današnje društvo imalo bolji život. Pritom je detaljno i slojevito te izrazito dojmljivo i emotivno opisan put glavne junakinje ka odrastanju i sazrijevanju, dok su sasvim dovoljno predstavljeni i ostali bitni likovi. Sve je to rezultat inspirativne priče s obiljem povijesnih činjenica pomiješanih s fikcijom koja se obožava od prve do zadnje stranice, pa imate preporuku za čitanje i to posebno ljubitelji sporijih, ali detaljnih i vjernih priča povijesne fikcije, kao i ljubitelji autoričinih prethodnih romana Dječak iz Toskane i Skice iz Venecije.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca