RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Horor s elementima psihološkog trilera Teddy (engl. Hidden Pictures) Jasona Rekulaka, čiji prijevod s engleskog potpisuje Ira Martinović, objavljen je 2023. godine u izdanju Mozaik knjige i predstavljen na sljedeći način:

“Roman Teddy jezivi je triler koji će vas dugo držati budnima.

Mallory Quinn tek je izašla iz klinike za rehabilitaciju kad je prihvatila posao dadilje. Ted i Caroline Maxwell povjerili su joj brigu o njihovu petogodišnjaku Teddyju.

Mallory je oduševljena. Živi u slatkoj kućici tik do šume na rubu imanja, noćima trči sigurnim susjedstvom i napokon pronalazi stabilnost koja joj je dugo nedostajala. Čak se i iskreno povezuje s Teddyjem – dragim, sramežljivim dječakom koji nikamo ne ide bez svoje bilježnice i olovke. Kao i njegovi vršnjaci, on crta drveće, zečiće, balone… Ali kad nacrta muškarca koji kroz šumu vuče beživotno tijelo žene, zla se slutnja uvlači pod Mallorynu kožu.

Teddyjevi prikazi postaju sve zlokobniji, a njegovi se jednostavni likovi brzo pretvaraju u vješte, brutalne skice kakve ni jedan petogodišnjak ne bi mogao nacrtati. Mallory naslućuje da se u crtežima naziru tragovi davno neriješenog ubojstva. A kad noć padne, a svaki šum postaje dijelom sablasne simfonije mračne šume, njezin nemir prerasta u paničan strah od nadnaravnog koji je u potpunosti opsjeda.”

21-godišnja Mallory Quinn bivša je ovisnica o drogama koja sada dobiva posao dadilje petogodišnjem Teddyju. Mallory je zadovoljna radnim mjestom i dječakom, ali i njegovim roditeljima, liječnicom Catherine i IT stručnjakom Tedom koji su je prihvatili kao člana obitelji. No, iako je Teddy divno dijete, Mallory počinju strašiti njegovi crteži na kojima sve češće prikazuje izmišljenu prijateljicu Anyu i to u zlokobnim trenucima kad ju netko ubija u šumi.

Kad crteži postanu sve vještiji, Mallory je uvjerena da Teddy to nije mogao nacrtati sam i da ga opsjeda duh. No, bit će nemoguće takvo što dokazati, pogotovo jer njegovi roditelji odbijaju prihvatiti takva objašnjenja, a i činjenica je da kao bivša ovisnica može imati izmišljena sjećanja. Svakim danom crteži su sve zlokobniji, a Malloryin strah sve veći ne znajući je li to sve samo njena mašta ili doista duh ubijene žene…

Teddy je horor s elementima psihološkog trilera čija napeta radnja zbog vješto prikazanih jezivih detalja i motiva horora ledi krv u žilama. Naime, slikovitim prikazima mjesta i događaja te vještom manipulacijom bitnih likova autor stvara mračnu i jezivu atmosferu radnje koja je brzo i lako čitljiva te zanimljiva, a kao takva drži pažnju tijekom cijelog čitanja i čita se u dahu. Osim toga, neočekivanim preokretima po poglavljima čitatelja se navodi na krive tragove zbog čega se ne može vjerovati niti jednom bitnom liku, a pri čemu se polako, sloj po sloj, otkrivaju njihove mračne tajne. Ja sam uživala u cijelom čitanju i jedva čekala otkriti istinu koja je apsolutno šokantna te cjelokupnoj priči stavlja točku na “i”. Stoga imate moju veliku preporuku za čitanje!

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca