RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Ljubavni roman Jezero od riječi (engl. Beach Read) Emily Henry, čiji prijevod s engleskog potpisuje Aleksandra Barlović, objavljen je 2022. godine u izdanju Mozaik knjige te predstavljen na sljedeći način:

„January je autorica popularnih ljubavnih romana. Gus je autor “ozbiljnih” knjiga koje kritika obožava. U njenim se romanima svi zaljubljuju i žive sretno do kraja života. U njegovim su romanima svi nesretni i na kraju umiru. Ona je (usprkos nedavnim događajima koji to ozbiljno dovode u pitanje) beznadno romantična. On je uvjeren da je ljubav bajka. Oni nemaju ništa zajedničko, osim činjenice da stanuju jedno do drugoga te da su ostali bez književnog nadahnuća.

Kako bi potaknuli kreativnost, January i Gus sklapaju neobičan dogovor: ona će napisati remek-djelo “ozbiljne” književnosti, a on lepršavu ljubavnu priču. Pritom će se međusobno poučavati: on će nju voditi na intervjue s bivšim članovima kulta (naravno, što drugo?), a ona će za njega organizirati posjet zabavnom parku i maraton romantičnih komedija. Do kraja ljeta oboje će dovršiti knjige i nitko se neće zaljubiti. Ni slučajno. Jer to bi bio grozomoran klišej, zar ne?“

Uspješna spisateljica ljubavnih romana January čvrsto vjeruje u ljubav, iako je nakon očeve smrti saznala da je vodio dvostruki život i imao ljubavnicu, nakon čega se raspala i njena dugogodišnja veza. Sada, nakon tragedija koje su je obilježile te u dužoj spisateljskoj blokadi, January odlazi u očevu kuću na jezeru gdje je provodio vrijeme s drugom ženom. Možda joj ta kuća zacijeli rane, a možda pritom pronađe i inspiraciju za pisanje. Kad upozna susjeda Gusa, također autora, January shvaća da je to njen suparnik s faksa, koji piše “ozbiljne” romane. Ubrzo otkrivaju da su oboje ostali bez inspiracije, pa sklapaju neobičan dogovor: on će napisati ljubavni roman, a ona će napisati nešto ozbiljniju knjigu. No, hoće li se pritom moći oduprijeti međusobnoj privlačnosti?

Jezero od riječi ljubavni je roman šarmantne radnje u čijem središtu se nalaze dvoje zanimljivih protagonista – January i Gus, oboje uspješni autori romana u trenutnoj spisateljskoj blokadi. S motivima kao što su bol i tuga zbog obiteljskih problema i tragedija iz prošlosti, te s fokusom na posao spisatelja, kao i trenutke spisateljske blokade, radnja dobiva dubinu i slojevitost, kao i određenu emotivnost. Osim toga, kako su likovi i njihovi odnosi detaljno prikazani, tako se imamo prilike često nasmijati njihovoj komunikaciji, zbog čega je priča lako i brzo čitljiva te zanimljiva. Ljubavni žanr nije prisutan od samog početka, no kad dođe do izražaja, osvaja jačinom prikazanih emocija. Jezero od riječi je prilično emotivna priča, romantična i upečatljiva, ali kako se nisam uspjela povezati s glavnim likovima i cjelokupnom pričom, ocjena 4, ali svakako uz preporuku za čitanje.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca