RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Kriminalistički roman Mrtve duše (engl. Dead Souls) Angele Marsons, čiji prijevod s engleskog potpisuje Igor Rendić, objavljen je 2022. godine u izdanju Mozaik knjige i predstavljen na sljedeći način:

“Kriminalistički roman Mrtve duše svjetska je uspješnica i šesti slučaj inspektorice Kim Stone.

Kada se tijekom rutinskog arheološkog iskapanja otkrije nalazište ljudskih kostiju, polje Black Country iznenada postaje kompleksno mjesto zločina za detektivku Kim Stone. Pronađene kosti, izlomljene i izbušene, nagovještavaju nezamislive zločine i užase, nešto u što je teško povjerovati.

Prisiljena raditi s detektivom Travisom, s kojim dijeli problematičnu prošlost, Kim počinje otkrivati mračnu vezu između dviju obitelji koje posjeduju spornu zemlju u Black Countryju. No, dok je Kim uronjena u jednu od najkompliciranijih istraga koje je ikad vodila, njezin je tim uhvaćen u niz odvratnih zločina iz mržnje, a kada se jedno od njih nađe u opasnosti pitanje je je li moguće na vrijeme proniknuti u mučnu istinu koja je u pozadini svega.”

Kad pronađu ljudske kosti na privatnom imanju u Black Countryju, detektivka Kim Stone započinje istragu ubojstva. Međutim, prisiljena je raditi s detektivom Travisom iz druge postaje s kojim već godinama nije u dobrim odnosima, pa joj ionako komplicirana istraga, koja upućuje na nezamislive zločine iz prošlosti, postaje još veći problem. Tim više što je njen tim usredotočen na druge slučajeve, a ona na slučaju radi sama s Travisom i njegovim timom. No, ubrzo Kim i Travis shvate da su na tragu nezamislivih zločina, a kako bi ih riješili morat će zanemariti svoje narušene odnose…

Kriminalistički roman Mrtve duše šesti je roman u serijalu o inspektorici Kim Stone te nastavak romana Nijemi vrisak, Izopačene igre, Izgubljene djevojčice, Pravi se mrtva i Krvne veze. S napetom i dinamičnom radnjom, u čijem središtu se nalaze brutalna ubojstva iz prošlosti, Mrtve duše štivo je koje se čita u dahu, baš kao i svi prethodni romani ovog serijala. Uzbudljiv i nepredvidljiv, s iznenadnim preokretima po poglavljima i višestruke narativne strukture te s detaljno prikazanim bitnim likovima, kao i motivima poput rasizma i zločina iz mržnje, Mrtve duše majstorski je roman svoga žanra koji opravdava sva očekivanja i potvrđuje reputaciju ove autorice. Uživala sam u svakoj stranici ovog majstorski izvedenog romana te imate moju preporuku s ocjenom 5.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca