RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Lisa Jewell: Noć kad je nestala (pročitano 5. srpnja 2022.)

Psihološki triler Noć kad je nestala (engl. The Night She Disappeared) Lise Jewell, čiji prijevod s engleskog potpisuje Igor Rendić, objavljen je 2022. godine u izdanju Mozaik knjige i predstavljen na sljedeći način:

„Noć kad je nestala autorice Lise Jewell mračan je psihološki roman o mladoj majci koja nestaje nakon zabave.

2017.
Jedne tople ljetne noći u šarmantnom engleskom predgrađu održava se studentska zabava. U Mračnoj kući smještenoj na rubu guste šume okuplja se mladež na pragu zrelosti. Među njima je i devetnaestogodišnja Tallulah, mlada majka koja se samo na jednu noć želi provesti kao svoje vršnjakinje. Ali noć puna hormona, alkohola i mladenačkih snova završava Tallulinim nestankom koji ostavlja neizbrisiv trag na životima svih koji su je poznavali.

2018.
Sophie, spisateljica kriminalističkih romana, useljava se u kolibu nasuprot Mračne kuće. Dane provodi istražujući skrovite predjele tamne šume. No umjesto nadahnuća pronalazi obiteljske traume, mračne tajne i zlokobnu poruku na kojoj piše samo: OVDJE KOPATI.“

Kad nakon izlaska devetnaestogodišnja Tallulah i njen dečko Zach ne dođu kući, njena majka Kim shvaća da nešto nije u redu. Naime, iako su mladi, oboje su vrlo odgovorni, a imaju i jednogodišnjeg sina kojeg Kim čuva dok Tallulah studira, a Zach radi. Stoga Kim njihov nestanak prijavljuje policiji, ali čak niti policijska istraga ne uspijeva otkriti tragove važne za njihov pronalazak.

Godinu dana kasnije, spisateljica Sophie se sa dečkom doseli na selo, nasuprot Mračne kuće. Tražeći nadahnuća za idući detektivski roman, Sophie naiđe na čudnu poruku “ovdje kopati”, a ubrzo doznaje da je na tom mjestu prije godinu dana nestala mlada majka, nakon provoda u Mračnoj kući koja je bila u vlasništvu bogate obitelji s čijom se kćeri Tallulah družila. Kad iskopa detalj važan za policijsku istragu, Sophie postaje dio mračne zagonetke nestanka mlade majke i njenog dečka, ne znajući da je otvorila Pandorinu kutiju…

Noć kad je nestala psihološki je triler mračne i napete radnje koji se čita u dahu, baš kao i prethodni autoričini psihološki trileri A onda je nestala i Obitelj s gornjeg kata. S dozom žanra obiteljske drame, u središtu radnje se nalazi nestanak devetnaestogodišnje djevojke i njenog dečka, koji su roditelji jednogodišnjeg sina. Kombinacijom priča iz sadašnjosti i bliže prošlosti kroz višestruku narativnu strukturu postupno se otkrivaju detalji o životu i nestanku Tallule i Zacha, pri čemu se otkrivaju i mračne tajne bogate obitelji u posjedu Mračne kuće, a kao motivi se pojavljuju roditeljska i partnerska ljubav, zlostavljanje te majčinstvo. Čitanje je, stoga, brzo i lako, a cjelokupna je radnja prilično zanimljiva, napeta i mračna. Šokantan rasplet samo je točka na „i“ ovoj cjelokupno vješto izvedenoj radnji s detaljno prikazanim glavnim i drugim bitnim likovima. Međutim, zbog nešto sporije radnje s irelevantnim detaljima koji zagušuju čitanje, od mene ocjena 4, no uz preporuku, pogotovo za ljubitelje žanra!

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca