RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Kriminalistički roman Izopačene igre (engl. Evil Games) Angele Marsons, čiji prijevod s engleskog potpisuje Marin Popović, objavljen je 2019. godine u izdanju Mozaik knjige i predstavljen na sljedeći način:

“Tijelo silovatelja, unakažena u brutalnom napadu, pronađeno je u zabačenoj ulici, a detektivka Kim Stone i njezin tim pozvani su kako bi što žurnije riješili slučaj. Međutim, Kim ne može ni naslutiti što se zapravo skriva ispod površine. Iza muškarčeva ubojice stoji zastrašujuće oštrouman sociopat, koji smrtonosnom preciznošću provodi svoje poremećene pokuse, posežući u najmračnije dijelove ljudskog uma i manipulirajući najranjivijim pojedincima. Kako se broj mrtvih povećava, Kim počinje stezati obruč oko zločinačkog genija koji orkestrira svime. Međutim, po prvi se put u životu namjerila na protivnika koji joj je ravan i kojemu ništa nije milije od suparnika vrijedna truda – suparnika kojeg će u konačnici uništiti…

Svojim prvim romanom prevedenim na hrvatski jezik nazvanim Nijemi vrisak, Angela Marsons odmah je među našim čitateljima stekla brojne poklonike, a njezina istražiteljica Kim Stone postala kultnim književnim likom. Roman Izopačene igre donosi nove, podjednako napete i zanimljive avanture koje su pune preokreta, a upravo zbog vrsnog poznavanja ljudske psihologije ova je autorica postala jednom od vodećih zvijezda britanskog suvremenog krimića.”

Kad pronađu tijelo brutalno izbodenog muškarca, inspektorica Kim Stone i njen tim otkriju njegovu mračnu prošlost. Naime, taj je muškarac proveo nekoliko godina u zatvoru zbog silovanja.

Upravo je njegova žrtva sada glavna osumnjičenica. Je li ona doista bila sposobna ubiti svog silovatelja?

Kim ubrzo otkriva da se u pozadini skriva netko jako opasan – inteligentan sociopat koji ne preže ni pred čim da ostvari svoje ciljeve.

Kad se prošlost uplete, Kim shvaća da bi joj ovo mogao biti najteži slučaj u karijeri…

S napetom i dinamičnom radnjom, kriminalistički roman Izopačene igre, drugi roman u serijalu o inspektorici Kim Stone, uzbudljivo je štivo za ljubitelje žanra koje se čita u dahu. Naime, iznenadnim preokretima po poglavljima i višestrukom narativnom strukturom, kojom kao narator prevladava glavna junakinja, inspektorica Kim Stone, postiže se neizvjesnost radnje koja je, stoga, brzo i lako čitljiva, bez praznog hoda te nadasve zanimljiva. Osim toga, kao i u prethodnom romanu Nijemi vrisak, ali i kasnijim romanima Izgubljene djevojčice, Pravi se mrtva i Krvne veze, svi su bitni likovi detaljno i slojevito prikazani, posebno glavna junakinja koja svakim romanom sve više oduševljava, kako zbog svoje upornosti i predanosti u rješavanju teških slučajeva, tako i karakternih crta, posebice sarkazma koji začinjava ionako zanimljivu radnju. Šokantan rasplet stavlja točku na “i” cjelokupno izvrsno izvedenoj radnji u kojoj sam u potpunosti uživala, bez obzira što sam ovaj, drugi, od sveukupno pet prevedenih romana u serijalu zapravo čitala zadnji. Moja preporuka za cijeli serijal, pa tako i ovaj roman, s ocjenom 5.

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca