RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Roman Dragi Edwarde (engl. Dear Edward) Ann Napolitano, čiji prijevod s engleskog potpisuje Aleksandra Barlović, objavljen je 2021. godine u izdanju Mozaik knjiga i predstavljen na sljedeći način:

„Roman Ann Napolitano Dragi Edwarde istraživanje je onoga što nas čini ljudskim bićem, uči nas kako preživjeti u ovom zagonetnom svijetu i kako skrbiti jedni za druge. Ovo je jedna od onih knjiga koje vas prisile vjerovati autoru, koje vas duboko rastuže, ali vas i vode prema nečemu čudesnom, nečemu dubokoumnom i iscjeljujućem.
Jednog ljetnog jutra dvanaestogodišnji će Edward Adler sjesti u avion s roditeljima i bratom i poletjeti prema Los Angelesu. Oko njega će biti još 183 putnika, svaki sa svojim pričama, svojim sudbinama, strahovima i očekivanjima. A onda će se zrakoplov srušiti, a Edward će jedini preživjeti. Njegova će priča postati tema televizijskih programa, bit će u svim medijima, a jedino što će on željeti bit će pronalazak novoga, smislenog života bez vlastite obitelji. Znat će da je dio njega još uvijek na nebu, u tom zrakoplovu, da u svojoj glavi još uvijek sjedi privezan za avionsko sjedalo, da su roditelji tu negdje…
A onda će se pojaviti netko tko će mu pomoći da se ponovno osjeti živim i odgovori mu na pitanja koja ga muče: Kad izgubiš sve kako pronaći sebe? Kako pronaći smisao vlastita života? Što znači ne samo preživjeti već i ponovno živjeti?
Ann Napolitano suvremena je američka književnica i autorica triju romana. Godine 2020. zadivila je čitatelje romanom Dragi Edwarde koji je ujedno i njezino prvo djelo objavljeno na hrvatskom jeziku.“

Kad se sruši zrakoplov kojim je dvanaestogodišnji Edward Adler putovao iz New Yorka u Los Angeles s roditeljima i dvije godine starijim bratom Jordanom, ruši se i Edwardov svijet.

Naime, jedino je Edward preživio tragediju.

S fizičkim ozljedama i slomljenom dušom, nakon liječenja u bolnici Edward seli kod tetke i tetka u novi život. Sa srcem visoko na nebu, u zrakoplovu u kojem je proveo zadnje sate s voljenom obitelji, Edward nema snage nastaviti dalje. Međutim, uskoro će upoznati nekoga tko će mu pokazati da je život vrijedan življenja i s kim će krenuti iscjeljivati svoje srce…

Dragi Edwarde prekrasan je i poučan roman s elementima drame, u čijem središtu radnje se nalazi tragedija pada zrakoplova i oporavak jedine preživjele osobe, dvanaestogodišnjeg dječaka. S poglavljima podijeljenima na vrijeme u zrakoplovu prije nesreće te Edwardov oporavak nakon nesreće, osim Edwarda upoznajemo njegove voljene roditelje i brata, ali i nekoliko drugih putnika čijim prikazom životnih priča se postiže doza napetosti radnje. Osim toga, Edwardovim putem ka oporavku roman daje odgovore na pitanja kako se oporaviti poslije tragedije, kako nastaviti živjeti i pronaći smisao vlastita života, a što je sve prilično emotivno i bolno za čitati. No, unatoč teškoj temi, radnja je lako čitljiva i bez praznog hoda, u jednakoj mjeri zanimljiva i nadahnjujuća, pokazajući da bi uvijek trebalo cijeniti život i voljene ljude u našim životima. Ovakav roman, koji razara tugom i gubitkom, čime prizemljuje čitatelja i istovremeno nadahnjuje, trebao bi biti na vrhu popisa prioriteta za čitanje baš svakog knjigoljupca. Mislim da bi bilo izvrsno pogledati i ekranizaciju ovakvog romana. Moja preporuka s ocjenom 5!

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca