RECENZIJA Matea Rožanković, Svijet jednog knjigoljupca

Kriminalistički roman Maska srama (engl. The Scold’s Bridle) Minette Walters, čiji prijevod s engleskog potpisuje Mirjana Paić-Jurinić, objavljen je 2020. godine u drugom izdanju Mozaik knjiga i predstavljen na sljedeći način:

„“Možda bih ove dnevnike trebala zaključavati. Jenny Spede opet ih je dirala i to me srdi. Sigurno je neki od njih nehotice otvorila dok je brisala prašinu i sad ih čita iz požudne znatiželje. Što li ona misli o staroj, artritisom izobličenoj ženi, koja se svlači gola za mladog muškarca?“

Mathilda Gillespie bila je mrtva već dva dana kada su je našli u njezinoj kući, prerezanih žila, uz praznu bočicu tableta za spavanje. Ali Sarah Blakeney, njezina liječnica, najviše se zgranula kada je na staričinu licu ugledala metalni kavez ukrašen vijencem od kopriva i tratinčica. Što se, zapravo, događalo u kući u mračnim satima prije Mathildine smrti?

U vrtoglavo napetom psihološkom trileru, nova britanska Agatha Christie majstorski plete potresnu i jezovitu priču o nasilju u obitelji, o pohlepi i požudi, priču koja, možda, nije samo izmišljotina ohole Mathilde Gillespie.

Maska srama veliki je hit Minette Walters, autorice popularnog romana Kiparica koji je u vrlo kratkom vremenu zauzeo vidno mjesto na policama ljubitelja dobrog krimića. Kao i svi drugi naslovi ove autorice, i ovaj je roman nagrađen, i to uglednom britanskom nagradom Golden Dagger za najbolji kriminalistički roman.“

Kad Mathildu Gillespie pronađu mrtvu u kadi, prerezanih žila, s praznom bočicom tableta za spavanje i maskom srama na glavi, policija i liječnica Sarah Blakeney proglase njezinu smrt samoubojstvom. Međutim, narednik Cooper sumnja u moguće ubojstvo, kako zbog tragova na mjestu događaja, tako i zbog činjenice da je starica bila silno bogata. Stoga Cooper započinje istragu koja ga odvodi na trag obiteljskim tajnama koje otkrivaju zamršenu priču o nasilju, pohlepi i mržnji koja će ga šokirati…

„Jer, što je život ako ne pobuna protiv smrti…“

Nakon Ledane i Kiparice koje su mi bile dovoljno dobre za čitanje, Minette Walters me Maskom srama oduševila! Kriminalistički roman u čijem središtu radnje se nalazi sumnjiva smrt bogate ali nevoljene starice, s narednikom Cooperom i liječnicom Sarah Blakeney kao glavnim protagonistima, napet je i dinamičan roman koji prikazuje koliko daleko su ljudi spremni ići zbog pohlepe i mržnje, ali i očaja i straha…

Jezivi događaji i zločini temelj su radnji koja se bazira na otkrivanje tajni članova obitelji pokojne starice, a isto tako prisutni su i u Mathildinom dnevniku čije isječke imamo prilike čitati između svakog poglavlja, prilikom čega nalazimo motive kao što su zlostavljanje i nasilje u obitelji, pohlepa i spletke te mržnja i osveta, a zbog čega je čitanje uzbudljivo i prilično neizvjesno. Široka lepeza dojmljivih i zanimljivih likova, koji su kvalitetno izgrađeni, radnji daje dubinu, a samim time njihove mračne, sramotne tajne izlaze na vidjelo. Stoga je svaka osoba povezana s Mathildom sumnjiva za njezinu smrt jer svaka od tih osoba ima vlastite motive za ovo okrutno ubojstvo, kako zbog nasljeđivanja njezinog bogatstva, tako i da ju zauvijek ušutka, s maskom srama na licu.

Maska srama jeziv je i mračan, a istovremeno zanimljiv i uzbudljiv kriminalistički roman koji od mene zaslužuje čistu peticu, uz veliku preporuku za čitanje! ?

„Danas znam da ime ne znači ništa ako ljudi koji ga nose nisu izvanredni, jer ne čini nas slučajnost našeg rođenja velikima, nego naše djelovanje.“

Izvor: Svijet jednog knjigoljupca