RECENZIJA Martina Štivičić, Učitaj se

Kada biste sudili ovu knjigu prema koricama, ne znam točno što biste pomislili o čemu je, ali nema šanse da biste skužili o čemu se stvarno radi. Čak vas ni kratak sadržaj s ovitka romana ne bi u potpunosti pripremio za ono što se nalazi unutar korica. Zaintrigirani?

Dvoje je glavnih likova koji će u ovom romanu biti uvučeni u priču za kakvu se ni oni sami nisu pripremili. Elvis je pripadnik Sokola, grupe -hm- gerilaca, ajmo ih tako nazvati, tajne postrojbe koju (neslužbeno) obučava meksička vlada, a kojoj je cilj gušiti sve protuvladine pokrete, skupove i općenito, bilo kakav aktivizam usmjeren protiv vladajuće stranke. Maite je usamljena i društveno -hm- nespretna žena koja više uživa u društvu likova iz ljubavnih stripova koje opsesivno čita no bilo koga drugog.

Teško da bi se ovo dvoje likova ikako susrelo pod posve običnim okolnostima, no tu na scenu stupaju one neobične: iznenadan nestanak Maiteine susjede Leonore. Želeći pronaći Leonoru kako bi joj vratila mačka za kojeg ju je Leonora zamolila da se pobrine dok je na putu, Maitein se put potrage za susjedom ukrsti s onim Elvisovim – s tim da Elvis za Leonorom traga iz posve drugih razloga, a ti razlozi nisu nimalo povoljni po Leonoru.

Slijedeći Leonorin trag po gradu i šire, Maite i Elvis nabasat će na razne i vrlo raznolike likove, od agenata KGB-a do plaćenih ubojica, a razotkrit će i to da se neki njima relativno bliski ljudi predstavljaju da su nešto što zapravo nisu. Tajne, prijetnje, opasnosti, sve se to miješa u već dobro zaključalom loncu državnih nemira kakvi vladaju u Meksiku 70-ih godina, a Elvis i Maite moraju dobro paziti da se u tom loncu ne skuhaju.

Ovaj zanimljiv roman spaja elemente noira i povijesne fikcije, baveći se uzavrelom temom javnih nereda u Meksiku 70-ih, godina tijekom kojih je vlada nasiljem gušila sve oblike aktivizma i otpora vlasti, koristeći i zakonite i nezakonite mjere, uključujući tajne postrojbe poput Sokola, a žrtve sveg tog nasilja i mjera represije najčešće su bili studenti.

Radnja je dosta spora, ali je i razrađena do sitnih detalja, a iako su i likovi i priča fikcionalni, povijesno razdoblje i nemiri u Meksiku tog doba točno su prikazani. Ono što mi je bilo fora kod likova koje je Silvia Moreno-Garcia ovdje stvorila je njihova ljubav prema starim pločama (nije Elvis slučajno Elvis :)) i meksičkim prepjevima poznatih šansona, poput hita Blue velvet, koji je poslužio i kao inspiracija za naslov. Na kraju knjige nalazi se i playlista svih pjesama na koje u knjizi možete naići, pa ako želite čitati uz neki dodatni kick, predlažem da si ju pustite dok čitate. Podići će atmosferu na pravu razinu.

Izvor: Učitaj se