RECENZIJA Martina Štivičić, Učitaj se

Jubilarni deseti roman o mom najdražem ženskom istražiteljskom dvojcu – Jane Rizzoli i Mauri Isles – ne posustaje u napetostima i policijskim igrama mačke i miša, na istoj razini na kojoj smo kod Tess Gerritsen navikli biti.

Ovaj roman povezuje tri naizgled posve nepovezana slučaja pokušaja ubojstva djece, čiji su roditelji u sva tri slučaja također smrtno stradali, a bilo da se radilo o ubojstvu ili nesreći, ono se dogodilo u ne posve jasnim okolnostima. Svo troje djece igrom je slučaja (ili baš i ne, kako ćemo uskoro saznati) smješteno u posebnu školu kojom upravlja Maurin stari prijatelj (koji će vam, ako ste čitali serijal, biti itekako poznat) Anthony Sansone.

Škola Evensong nalazi se na zabačenom području i jako je dobro osigurana. Ipak, kod ovakve vrste prijetnje, za očekivati je da će ubojice pokušati sve što god mogu da dovrše svoj posao. Mogu li se ubojice uvući u tako strogo zaštićeno područje kakvo je Evensong, tko zapravo stoji iza svih tih pokušaja ubojstava, i mogu li Jane i Maura zaštititi tu djecu od nepoznatih, vrlo dobro obučenih profesionalaca spremnih na sve?

Osim dobre stare detektivske priče i svih elemenata trilera kakve Tess Gerritsen u svojim romanima uspije vrsno izmiješati, u ovom romanu dobili smo i nešto dodatnih elemenata prave špijunske akcije na čelu s vrsnim agentima ubojicama, a budući da se dobar dio radnje odvija u školi Evensong, rekla bih da ovdje imamo i dašak dark academie. Sve je to, naravno, izmiješano u napetu i uzbudljivu zavrzlamu koju Jane i Maura trebaju na vrijeme riješiti.

Nakon čak deset romana i mnogo toga što se tijekom tih deset romana dogodilo u životima glavnih junakinja, možda biste pomislili da će Jane i Maura malo stati na loptu ili usporiti, ali bili biste u krivu. Ovaj istražiteljski duo jednako je posvećen svom poslu i traganju za istinom baš kao i prvog dana, samo se sada imaju s puno više toga nositi nego prije, prvenstveno Jane, uzimajući u obzir njenu ulogu majke i opasnosti koje njen posao nosi za njenu obitelj, pogotovo kada je posao odvede na put visoko istreniranih ubojica s neograničenim resursima, spremnih na sve.

Tko stoji iza zamršene mreže ubojstava i pokušaja ubojstava oko kojih se vrti radnja ovog romana, teško je uopće i naslutiti, a kada se slika ubojice konačno iskristalizira, iznenadit ćete se. Ono što je u romanima o Rizzoli i Isles uvijek prisutno i što ih čini još više zanimljivima su i privatni životi Jane i Maure, koji ne prestaju biti i kaotični i zabavni i zbog kojih nam se lakše s njima dvjema povezati. A iznenađenja također ne manjka. Tako je Maura ovdje nagovijestila svojevrsnu prekretnicu u svom životu, za koju me baš zanima kamo će ju odvesti.

Ako volite ovaj serijal, keep up the good work. 😉 Ako još niste upoznali Jane i Mauru, krajnje je vrijeme. Ali predlažem da čitanje započnete redom, od Kirurga pa nadalje. This is the way.

Izvor: Učitaj se