RECENZIJA Marija Taraš, Tarashowa

Bilo je toplo ljetno jutro i vjetar je donosio prohladni povjetarac od kojeg je lišće stare masline zašuštalo. Ispod masline bila je kolijevka, a u njoj je bila veoma posebno djetešce, Marie-Jeanne. Ljubav osobno je posjetila bebu, a ovo ju je slatko biće je potpuno očaralo. A onda je Ljubav napravila pogrešku… predivnu pogrešku. Pobrinula se da mnogi životi budu čarobni zbog ovog djeteta.

Marie-Jeanne je neobično dijete. Nakon susreta sa samom Ljubavlju u ranom djetinjstvu, djevojčica vremenom razvija ljubav prema gotovo svemu i širi veliku radost među svojim bližnjima. Kao siroče prihvatili su je njeni udomitelji Francis i Elsa. Francis je trgovac rabljenim predmetima i izuzetno drag i plemenit čovjek. Inače bi teško izdržao sa svojom voljenom suprugom Elzom. Iznutra je Elsa ranjiva žena koja se boji ljubavi i gubitka. Sa svojim se strahovima suočava na način da na sebe navlači debeli i grubi oklop. Vole svoju kćer Marie-Jeanne više od svega, čak i ako se oboje prema s njom ophode drugačije. Kad je Marie-Jeanne imala dvanaest godina, djevojčica je otkrila neobično: u ljudima je vidjela svjetlost koju kao da nitko osim nje nije primjećivao. Morala je otkriti što to znači.

Knjige čine ljude putnicima kroz vrijeme, onima koji poprimaju druga obličja, zamjenjuju tijela, čitačima misli, besmrtnicima; knjige su prema tomu jedina preostala, velika alkemija našeg vremena.

Francisu je iznenada pala na pamet ideja. Otvara pokretnu knjižnicu – bibliobus. U početku svugdje nailazi na skepticizam, od supruge Else do prijatelja, koji nemaju posebno visoko mišljenje o knjigama, a ni o tome da njihove supruge počinu čitati. Ali Francis i Marie-Jeanne, koja je uvijek na njegovoj strani razvijaju vanrednu strast prema knjigama, ne odustaju i sreći prave ljude koji im pomognu da se sve pokrene. Marie-Jeanne, koja je otkrila tajnu svjetlosti, koristi priliku utjecati na sudbinu i ljubav ljudi preko pokretne knjižnice. Ljudi se otvaraju srca i ljubav na čaroban način pronalazi put u njihove živote.

“Vaše je srce, kao što vidim, u početku prekrasna, ocakljena, savršena keramička šalica. S godinama se stvore pukotine, krhotine. Srce se slama, jedanput, dvaput, neprestano, i vi činite sve što je u vašoj moći da brižno ponovo slijepite šalicu. Živjeti s ranama, uljepšavati ih nadom i suzama. Kako vam se divim zbog toga što me ne odbacujete, unatoč svemu.”

Nina George je s “Svjetlima juga” napisala je divnu, modernu bajku o Ljubavi. Riječ je o mnogim načinima i vrstama ljubavi. Ovaj je osjećaj za svakoga drugačiji. Žena poput Else prvo mora naučiti dopustiti ljubav, drugi moraju pravilno otvoriti oči kako ne bi previdjeli ono očito. Ali ljubav nije samo lijepa, ona donosi i bol. To je također tema knjige. U svojoj knjizi autorica govori kako ljubav dodiruje svaku pojedinu osobu i nadi da će se prave osobe na posljetku ipak naći. To je očaravajuća parabola, zar ne? Vidjeti što je moguće kad počnemo slijediti svoje srce.

Uzbudljivo je pratiti pojedine likove u priči i potajno se nadati se da će se uspjeti pronaći. Mjestimice ćete se uhvatiti za glavu kad vidite kako se neki ljudi sreću ne primjećujući jedan pored drugoga. Posebno topla priča je ona o Elsi i Francisu i o tome kako Elsino naizgled hladno srce polako počinje kopnjeti.

Katkad je ljubav tiha rana koju muškarac bez riječi nosi u sebi. On ugleda ženu i ona je za njega čudo koje drugima ostaje nevidljivo. Umijeće je kretati se ususret čudu unatoč rani.

“Svjetla juga” roman je koji dotiče srca čitatelja. Priča se polako razvija, ponegdje možda malo presporo. Radnja se odvija korak po korak, postepeno uplećući sve više i više likova, sve dok se mnogi međusobno ne povežu.

Nina George imala je poseban razlog da napisati ovu knjigu. U njenoj “Mala Pariška Knjižara” , koja je postigla svjetski uspjeh, postoji ljekovita knjiga koja je dragocjeni suputnik glavnom junaku. A to upravo je ova knjiga “Svjetla juga” – knjiga iz knjige. Ali za one čitatelje koji nisu čitali “Malu Parišku Knjižaru”, valja napomenuti da su obje knjige potpuno neovisne jedna o drugoj.

“Svjetla juga” je vrsta feel-good romana koji odaje počast životu i ljubavi. Preporuka za sve koji vole priče u kojima se životi mnogih ljudi na bajkovit način međusobno povezuju i koji u konačnici pronalaze sreću i ljubav.

Izvor: Tarashowa