RECENZIJA Marija Taraš, Tarashowa

Edward Radcliffe, slikar iz 19. stoljeća i njegov lijepi model Lily Millington; mlada djevojka odrasla u Indiji i poslana u engleski internat; spisateljica koja svoju djecu odvodi na selo tijekom Drugog svjetskog rata; i biograf iz 1920-ih koji se bavi istraživanjem za svoje najnovije djelo. Ovo su samo neki od likova čije su priče ispričane u romanu “Urareva kći”, a sve ih povezuje arhivistica Elodie Winslow koja razumjeti njihovu međusobnu vezu.

Na početku romana, 2017., Elodie nailazi na dva intrigantna predmeta u arhivi čovjeka po imenu James Stratton. Jedan je stara fotografija na kojoj se vidi žena odjevena u viktorijansku odjeću; drugi je crtež kuće u blizini riječnog zavoja. Elodie osjeća da kuća nekako izgleda poznato … ali gdje ju je mogla vidjeti prije? I tko je žena na fotografiji?

Da bismo pronašli odgovore na ova pitanja, moramo se vratiti u ljeto 1862. godine kada se skupina mladih umjetnika poznatih kao ‘Magenta Brotherhood’ okuplja u Birchwood Manoru, domu nadarenog slikara Edwarda Radcliffea. Na kraju njihovog boravka žena je ubijena, druga je netragom nestala, kao i vrijedan obiteljski dragulj. Kao čitatelji znamo da se ti incidenti moraju na neki način povezati sa fotografijom i skicom koju je Elodie pronašla, ali prije nego što u potpunosti shvatimo njihov značaj moramo slijediti priče svih gore spomenutih likova – i još nekoliko njih.

Na ovom je svijetu malo toga izvjesno … ali ću vam reći nešto što znam: istina ovisi o tome tko pripovijeda priču.

“Urareva kći” je kompleksan roman i, moram priznati, bilo bi mi draže da je ipak malo manje složen! U priči je bilo previše različitih dijelova i zaista se morate potruditi pratiti što se događa i kako su različiti likovi međusobno povezani. U drugom dijelu knjige uvode se sasvim novi likovi, često naizgled nepovezani s bilo kojim od ostalih i nije uvijek bilo baš jasno kako će se uklopiti u slijed događaja. Doduše, na kraju sve ima smisla, ali nisam sigurna da je stvarno bilo potrebno toliko zakomplicirati (mada nisam pretjerani čitatelj misterije i krimića, pa uzmite i to u obzir).

Iako bi mi izravnija, linearna struktura bila draža, u ovoj knjizi ima mnogo toga za voljeti: nadnaravni elementi koji se vrlo vješto koriste u razvoju priče; zanimljivi lik urareve kćeri; i zaista sam uživala u posljednjih nekoliko poglavlja u kojima napokon otkrivamo što se doista dogodilo tog ljeta 1862. Ako volite mistiku, povijesne činjenice s mrvicom nadnaravnog te preferirate duže i ležerno čitanje, ovo bi mogla biti knjiga za vas!

Izvor: Tarashowa