RECENZIJA Mala od knjiga

Paula Hawkins Tiha vatra

Sve je materijal koji se može iskoristiti za književna djela. I komedija je jednako tragedija plus vrijeme. Str. 239.

Tiha vatra novi je roman Paule Hawkins, autorice velikog svjetskog hita Djevojka u vlaku. Djevojka u vlaku objavljena je na više od četrdeset jezika i bila svjetski bestseller i hit na kino blagajnama, u istoimenom filmu s Emily Blunt u glavnoj ulozi. Nakon nje, čitali smo i odličan triler U vodu, a sad nam je stigla Tiha vatra. I novi je roman psihološki triler i donosi priču o tri junakinje kojima se život mijenja kada se pred njihovim pragom dogodi ubojstvo mladića kojeg su poznavale. Carla Myerson, Laura Kilbride i Miriam Lewis različite su po izgledu, životnim iskustvima i opredjeljenjima, ali svakoj od njih je u nekom trenutku Daniel Sutherland ušao u život.

Carla

Carla Myerson je Danielova teta. Nakon smrti Angele, Carline sestre, Carla se udaljila od nećaka. Angela je pala niz stepenice i slomila vrat samo nekoliko tjedana prije i Carla si predbacuje mnogo toga, a najviše što nije oprostila sestri neodgovorno ponašanje prema malenom sinu. Carla Myerson je  ogorčena žena koja teško izražava osjećaje, a bolne obiteljske tajne progone je toliko da ne uspijeva imati mir i stabilnost. Prema Danielu ima ambivalentne osjećaje. Carlin otuđeni suprug, pompozni romanopisac prevelikog ega Theo Myerson, uvjeren je da je vidio mladu djevojku prekrivenu krvlju, kako hoda stazom za vuču u vrijeme kada je počinjeno ubojstvo.

Ono sto joj je uzeo, nikad neće vratiti. str. 165.

Laura

Laura Kilbride je neprilagođena, zbrčkana i svima antipatična mlada žena. Neuredna i prljava, loše kontrole emocija i agresivnih ispada, Laura je kratko vrijeme bila u vezi s Danielom. Ali kao i sve osobe  u njenom životu, ljudi su je razočarali. Niskog samopouzdanja, ulazi u površne seksualne veze tražeći ljubav i poštovanje, svaki put na krivi način. Laura radi u praonici kako bi mogla platiti stanarinu za najam zapuštenog stančića u kojem živi sama. Jedina istinska prijateljica joj je umirovljenica, susjeda Irena. Nakon noći provedene s  Danielom, on je izvrijeđa i izbaci iz svog riječnog broda. Laura je viđena kako krvava napušta pristanište.

Miriam

Miriam Lewis je neugledna, debeljuškasta žena srednjih godina. Nikad ljepotica, uvijek negdje u prikrajku, sudionik je teške traume koja joj se dogodila u mladosti, kada je njezina prijateljica stradala u rukama seksualnog predatora, a sama Miriam se jedva izvukla bijegom. Grozno iskustvo iz mladosti progoni je cijeli život i ona mora staviti na papir svjedočanstvo o tome kako je to biti plijen. Miram živi na brodiću u pristaništu i vrlo je znatiželjna. Ništa joj ne ostaje sakriveno. Informacije koje ima Miriam pak neće otkriti policiji. Radije će njima manipulirati za vlastitu korist.

Dojam o djelu

Prvo, jako volim romane koji na početku imaju mapu mjesta sa svim bitnim odrednicama  i uvidima tko je tko. Tako je uistinu lakše pratiti radnju romana i same likove. Nadalje, mnogi su čitatelji razočarani ovim romanom Paule Hawkins, nakon spektakularnog hita Djevojka u vlaku. Ali ja ne. Tiha vatra meni je baš sjela, a autorica mi je toliko dobra u karakterizaciji likova da se možete uživjeti u baš svaki lik, glavni ili sporedni u ovoj knjizi. Ono što su nekima nepotrebni detalji, meni je baš dalo „ono nešto“ što čini svaki lik toliko osoban, specifičan i potpuno drugačiji. Tri žene i još nekoliko sporednih likova pričaju događaje koji su prethodili i koji su slijedili ubojstvu mladića za kojim nitko zapravo ne žali previše.

Mala zamjerka bila bi mi što su zapleti malčice razbacani pa vam će radnja čini ponešto zbrkanom jer se autorica kreće naprijed-natrag kroz vrijeme, ali maestralna paleta tragičnih, nesretnih, nesređenih i pokvarenih likova te potisnute traume koje se malo po malo pojavljuju na površini kao čepovi koji isplivaju iz boce pod pritiskom, toliko su mi dobro napisane da sam zbrkanost u vremenskom slijedu zanemarila. Sve u svemu, uz dobru ideju i dobro osmišljen zaplet, ja sam uživala u ovoj knjizi.

Paula Hawkins Tiha vatra

O autoru

Paula Hawkins petnaest je godina radila kao novinarka prije no što se okušala u pisanju romana. Rođena i odrasla u Zimbabveu, 1989. se preselila u London i otad živi ondje. Njezin prvi triler, Djevojka u vlaku, postao je veliki svjetski hit i prodao se u gotovo 20 milijuna primjeraka diljem svijeta. Tiha vatra njezin je treći kriminalistički roman.

Izvor: Mala od knjiga