RECENZIJA Maja Žunić, Život knjigoholičarke

Ovaj roman velika je svjetska uspješnica 2019. godine. Na Amazonu je zauzeo prvo mjesto kao najprodavaniji roman a bio je i bestseler The Sunday Timesa i New York Timesa. Također nominiran je u kategoriji najbolji kriminalistički roman za nagrade Goodreads i Hugh McLennan. Što je to privuklo čitatelje diljem svijeta u ovom romanu? Mislim da odgovor leži u zaista dobro složenoj i napetoj priči. Kod kriminalističkih i triler romana najvažniji je faktor iznenađenja kada se otkrije glavni negativac ili ubojica. “Nikome neću reći” itekako ima taj faktor. Autorica vas cijelo vrijeme drži uvjerenima da znate tko je ubojica. No na kraju ipak vrijedi ona: “znam da ništa ne znam”.

Kamp “Ara” bilo je mjesto koje je Amanda zaista voljela. Vodila ga je obitelj MacAllister. Te večeri su puštali lampione sa željama u nebo. Amanda je imala samo jednu. Nadala se da će joj se ostvariti a ticala se Ryana MacAllistera. Kasnije te noći ju pronađu zatučenu u čamcu.

Dvadeset godina je prošlo otkad je Amanda Holmes pronađena zatučena u čamcu. Počinitelja nikada nisu našli. No došlo je vrijeme da tajne napokon isplivaju na površinu. Djeca MacAllistera se ponovno okupljaju u kampu “Ara” kako bi prisustvovali čitanju očeve oporuke. Zajednički moraju odlučiti što će učiniti s kampom i sa privlačnim građevinskim zemljištem na kojem se on nalazi. Svatko od njih ima različite želje. Margaux još ne može odlučiti, Ryanu očajnički treba novac pa želi prodaju, blizanke Kate i Liddie su kao i uvijek na suprotnim stranama, a Mary želi da se ništa ne mijenja. Tu je i domar Sean Booth koji samo želi svoj dom a to je kamp. Ali oporuka nije tako jednostavna. Njihov otac sastavio je kontroverznu oporuku. Bio je uvjeren kako je Ryan krivac za tragediju koja se dogodila prije dvadeset godina. Njegov zahtjev je sljedeći: njegove kćeri moraju odlučiti o Ryanovoj krivici i o tome hoće li on imati pravo na nasljedstvo.

Šok i nevjerica zavlada među djecom MacAllistera nakon što su čuli oporuku. Ryan je ogorčen na oca. No je li otac bio u pravu?

Svatko od njih u svojim rukama drži djelić slagalice. Samo se moraju prisjetiti. A to je ponekad teže od bilo čega. Jer istina kad jednom krene ne zaustavlja se. Tko je glavni krivac za tragediju ostaje na vama da saznate.

Izvor: Život knjigoholičarke