RECENZIJA Maja Žunić, Život knjigoholičarke

Kupina i divlja ruža je priča koja prati živote dviju žena, Sare i Esther. Sara je siromašna djevojka koja radi kao dama noći u jednoj krčmi, dok je Esther supruga dobrostojećeg hugenotskog tkalca svile. Njih dvije su potpuno dva različita svijeta ali se u jednom trenutku njihovi životi susreću i one postaju povezane. Roman je protkan izdajom, neostvarenim snovima te društvenim ograničenjima. Autorica je u likovima Esther i Sare predočila položaj žena u osamnaestom stoljeću. Najveće ostvarenje žene u to doba bilo je biti uzorna supruga i dobra majka. Za privredu novca u obitelji bili su isključivo muškarci i niti jedna žena se nije smjela petljati u muškarčev posao. No što kada je želja jača od društvenih ograničenja?

Siromašna i neuka Sara Kemps nije ni slutila što se krije iza slatkorječivih riječi gospođe Swann. Mislila je da će joj pomoći i uputiti je na mjesto na koje je trebala stići u Londonu. No gospođa Swann je u njoj vidjela mogućnost da zaradi još novca. Odvela ju je u krčmu Wig and Feathers i otada Saru više nije pustila od sebe. Uzela joj je novčanik i rekla kako će se ona dobro brinuti za nju. Ubrzo je Sara saznala što je gospođa Swann htjela od nje. Postala je dama noći. Sara je isprva negodovala ali kako su dani prolazili više nije obraćala pažnju. Može se reći da se navikla na takav život sve do jedne večeri kada je pomislila da će umrijeti.

Esteher Thorel je bila supruga hugenotskog (hugenoti su franc. protestanti, pripadnici Protestantske reformističke crkve Francuske) tkalca svile. Uvijek se trudila biti dobra supruga. Marljivo je šila te učinkovito vodila kućanstvo. Redovito je išla u crkvu sa suprugom i pridavala mjesnoj zajednici. Za Esther Thorel moglo bi se reći da nije imala mane. Ono što ju je najviše mučilo je to što još nemaju djece. Esther je već pomalo počela osjećati pritisak okoline ali i svog muža. Nisu spavali u istoj sobi već bi on dolazio u njezinu po potrebi. Unatoč tome Esther je održavala prividno savršenstvo i idealizirala svog supruga.

Čežnja, neostvareni snovi i nemoguća ljubav dovest će sve likove do ruba. Pitanje je što će oni učiniti. Ostati ili skočiti? Zanimljiva činjenica vezana uz ovu knjigu je da je lik Esther Thorel okvirno nadahnut Annom Marijom Garthwaite, najistaknutijom dizajnericom svile sredinom osamnaestog stoljeća. Autorica se služila povijesnim detaljima što uvelike pridonosi ozbiljnosti priče. Kupina i divlja ruža je knjiga puna detalja baš kao bogato istkana svila.

Izvor: Život knjigoholičarke