RECENZIJA Maja Žunić, Život knjigoholičarke

Citirat ću Američki javni radio koji su najbolje opisali ovu knjigu riječima: “Dodajte nam kruh, masline i vino. A onda i knjigu Dječak iz Toskane da u svemu tome skupa uživamo.” Ova priča je toliko dobro napisana da je nećete ispuštati iz ruku, a kada završite s njom bit će vam žao što nema još više stranica.

Hugo Langley, britanski pilot, biva pogođen. Zapalilo se lijevo krilo njegovog bombardera Blenheima i on nastoji prihvatiti činjenicu da će umrijeti. Znači, to je to. Ovako će završiti njegov život. Htio je još toliko toga učiniti, veselio se što će jednog dana naslijediti imanje Langley Hall i plemićku titulu. Prema posljednjem izvještaju, zaključio je da se nalazi negdje iznad Toskane. Možda bi ipak vrijedilo pokušati skočiti padobranom. Ali mora brzo djelovati, inače će gorjeti skupa sa bombarderom.

1973. godina, II. svjetski rat je odavno završio. Joanna se vraća u Toskanu nakon smrti svog oca. Pokušala se prisjetiti kakav je bio. Nisu imali savršen odnos. Otac je bio strog i nije mu se sviđalo da se Joanna kao dijete druži sa ostalom seoskom djecom. Hugo Langley je bio teška osoba. No, isto tako bio je njezin otac. Jedini kojeg je imala. Kada je ugledala golemo zdanje Langley Hall nakon toliko vremena, uhvatila ju je tuga. Da je barem majka živa. Ona bi znala kako se treba ponašati. Sada više nema nikoga.

U Langley Hallu je dočeka gospođica Honeywell, ravnateljica internata koji se nalazio u Langley Hallu. Naime, zdanje više ne pripada njezinoj obitelji. Otac ga je bio prisiljen prodati. Dopustili su mu da živi u čuvarskoj kućici na imanju. Gospođica Honeywell je zahtijevala od nje isprazni očevu kučicu prije početka ljeta. Jer će tamo useliti novi profesor i trener.

Dječak iz Toskane je emotivna obiteljska priča puna tajni. Joanna tek nakon smrti oca saznaje istinu o njemu i tko je on zapravo bio. Ali i samu sebe. Otkrit će i činjenicu da mnogi ne žele da istražuje prošlost. Ova knjiga puna intriga i predivnih opisa Toskane svakako bi trebala dospjeti u vaše ruke. Neće vas ostaviti ravnodušnima.

Izvor: Život knjigoholičarke