RECENZIJA Maja Posejpal Gelemanović, Knjigoljupka

”Nakon svršetka” priča je o roditeljima koji se nađu pred najtežom odlukom u životu. Nakon što se njihov dvogodišnji sin Dylan razboli i prođe kemoterapije i uklanjanje tumora na mozgu i završi na odjelu intenzivne njege, doktorica Leila Khalili daje njegovim roditeljima Max i Pip teške vijesti i male mogućnosti preživljavanja njihovog sina pritom im dajući na izbor što i kako dalje s Dylanom. Tada njih dvoje donose različitu odluku o nastavku Dylanova života i u njihovu odluku morat će se uplesti sud i odlučiti umjesto njih. Bez obzira na sve i odluku koju sud donese, njihovi životi promijenit će se iz temelja.

Knjiga je teška za čitati, ne samo zbog teme već i zbog toga što je inspiracija za nju bila osobna životna priča same autorice. Utoliko je bolnije i stvarnije čitati nešto poput ovog romana, jer znate što i tko stoji iza priče. Ne mogu si niti zamisliti koliko je teško izgubiti dijete, ali svaki roditelj u nekom trenutku svoga života reći će vam: ”To je ono čega se najviše pribojavam kao roditelj.” Nitko se ne želi naći u toj situaciji, ali kada se Max i Pip to dogodi, ništa više neće biti isto. Njihovi životi u potpunosti će se preokrenuti, a tu nam autorica nudi dvije alternative. Ona zamišlja život nakon presude u oba smjera. Međutim, ono što je poanta ove priče jest da život uvijek nađe načina da vas iznenadi i nastavi tamo gdje ste mislili da je došao kraj. Kraj u ovoj priči nije konačan i Max i Pip će to saznati na trnovit i težak način.

Mene je ova priča naprosto oduševila. Autorica je odradila maestralan posao s ovom pričom i načinom na koji ju je napisala. Knjiga je podijeljena u dva dijela: Prije i Poslije. U prvom dijelu knjige upoznajemo se s glavnim likovima i vidimo koliko je njihova ljubav jaka, ne samo prema Dylanu već i ljubav koju imaju jedno za drugo. U drugom dijelu knjige autorica nam nudi dvije alternative. Što se događa nakon presude o nastavku Dylanova života vidjet ćemo kroz dvije paralelno napisane priče – u jednoj je sud presudio u Pipinu korist, a u drugoj u Maxovu. Međutim, to je ono što je naposljetku i zanimljivo u ovoj knjizi. Sudbina je za Max i Pip jednaka bez obzira kakav ishod suda bio i upravo je sud nebitna stavka u cijeloj priči što će nam autorica na kraju krajeva i potvrditi. Upravo zato je ova priča toliko posebna i unikatna i ovo definitivno nije tipična i uobičajena knjiga na koje ste navikli.

Ako ste Clare Mackintosh zavoljeli s njenim trilerima, pokušajte i s ovom knjigom. Dugo nisam u rukama držala nešto ovako posebno kao što je ova priča i dugo nisam čitala ovako iznenađujuće dobru i briljantno napisanu knjigu. Ovo je knjiga s kojom nema stajanja, nema odmora i čitanje do gluhog doba noći je jednostavno neodgodivo.

A sad dosta o knjizi, trk po nju u knjižaru i bacajte se na čitanje, jer nećete požaliti ni trenutka, čvrsto obećajem!

Izvor: Knjigoljupka