RECENZIJA Maja Posejpal Gelemanović, Knjigoljupka

Simpatična je ovo i neodoljiva priča o osmero pojedinaca čije se životne priče isprepliću i mijenjaju zahvaljujući jednoj spisateljici – veličanstvenoj Jane Austen. Njih osmero (dr. Gray, mlada Evie, učiteljica Adeline, farmer Andrew, holivudska zvijezda Mimi, procjenitelj umjetnina Yardley, odvjetnik Adam i Frances, rođakinja Jane Austen) pronalazi smisao života u malenome mjestu Chawtonu kada osnuju Društvo ljubitelja Jane Austen i upuste se u avanturu očuvanja tradicije i sjećanja na njihovu omiljenu autoricu Jane Austen. Drugi svjetski rat završio je tek nedavno, a mještani ovoga malenoga sela pokušavaju spasiti ono što se spasiti može od ostavštine Jane Austen, uključujući i imanje na kojemu je ona živjela i pisala svoje knjige. Cijela ta priča uključuje i jednu prekrasnu knjižnicu ispunjenu vrlo vrijednim knjigama koje jedna od članica društva, i to najmlađa Evie, vrijedno popisuje i čuva. Ondje pronalazi i jedan vrlo bitan predmet koji čuva za sebe sve dok Društvo ne sazna kako je očuvanje imanja u opasnosti i kako postoji mogućnost da se to imanje proda nekom većem igraču.

”Upravo nam to Jane Austen daje. Svijet koji je uvelike dio našega, a ipak je posve zaseban, pa je ulazak u taj svijet kao neka vrsta tonika. Čak i uz tako mnogo likova s manama, čak budalastih, na kraju sve ima smisla. Moguće je da u našem zbrkanom svijetu nikad nećemo naći više smisla. Zato ona traje, kao Shakespeare. Sve je ondje unutra, cijeli život, sve što je važno, tada i sada, sve do tebe.”

Osam pojedinaca stvara nova prijateljstva, čak i nove ljubavi te sav onaj bol koji se nakupljao godinama u svima njima i gubitak voljenih osoba počinje zacijeljivati osnivanjem ovoga Društva i povezivanjem na jednoj novoj razini. Svi oni bit će u potpunosti unešeni u zadatak koji su si zadali, a u međuvremenu će se dogoditi mnogo lijepih, ali i pomalo teških trenutaka za neke od njih.

”Činjenica da postoji mjesto gdje se ljudi ne nadmeću bez prestanka, već pomažu jedni drugima da prežive rat, ozljede, siromaštvo i patnju, činila joj se kao nešto iz romana Jane Austen.”

Mogu samo reći kako mi je knjiga bila prekrasna i uživala sam u likovima koje je stvorila autorica. Svih osmero su mi bili strašno dragi i bilo mi je lijepo čitati posljednje stranice knjige zbog lijepih završetaka njihovih životnih priča. Naravno, Natalie Jenner ubacila nam je i jednog zlikovca da priču malo zakomplicira i to je dalo poseban čar priči jer da je sve jednostavno, definitivno ne bi bilo zanimljivo. Iskreno sam se veselila ovoj knjizi i moram priznati kako je opravdala sva moja očekivanja! Napomenut ću i onima koji bi možda htjeli čitati knjigu, a nisu pritom pročitali romane Jane Austen, mogli biste naići na dijelove koji će vam opisivati njene knjige i odnose u knjigama pa bi svakako bilo bolje da znate o čemu se radi jer ćete tek onda shvatiti zašto likovi pričaju baš o tim pojedinim parovima.

”Adam je polako dolazio do spoznaje da, ako ponekad riskiraš, život nikad potpuno ne odustane od tebe, pod uvjetom da ni ti ne odustaneš.”

Ako ste ljubitelji Jane Austen kao ja, ne moram vam ni pričati kako je ovo prava knjiga za vas. Nipošto ju nemojte zaobići! Natalie Jenner napisala je simpatičnu i lijepu priču o obožavateljima Jane Austen koji će uraditi sve kako bi sačuvali njeno naslijeđe i očuvali ono malo što nam je ona ostavila. Iako je roman čista fikcija, knjiga je apsolutni zgoditak i prava priča za uživanje uz šalicu čaja u ove prohladne dane. Mene je autorica samo podsjetila na romane koji mi stoje na policama i opet čekaju da ih uzmem u ruke i čitam!

Izvor: Knjigoljupka