RECENZIJA Maja Posejpal Gelemanović, Knjigoljupka

1989. godina je i Katie Nelson prolazi kroz postupak razvoda. Za vrijeme pospremanja kuće svoga oca, pronalazi zbirku poštanskih marki koje su nekoć pripadale njemu te odluči odnijeti ih procjenitelju da provjeri ima li koja vrijedna i vrijedi li ih zadržati. Benjamin, procjenitelj, otkrije neobičnu marku iz Drugog svjetskog rata koja se nalazi na pismu koje nikad nije otvarano. Katie i Benjamin, odlučni otkriti što se nalazi u pozadini te priče, kreću na putovanje na kojem će otkriti priču o Kristoffu i graverima koji su se tokom Drugog svjetskog rata potiho borili protiv nacista i pružali otpor te priču o jednoj ljubavi koja se ispreplela s borbom za pravdu.

Paralelno, autorica priča priču smještenu u 1938. godinu. Kristoff je mladi šegrt velikog majstora gravera, koji će preuzeti njegov posao, kada se ispostavi da je on nestao u kobnoj Kristalnoj noći. Kristoff, skupa uz Elenu, graverovu kći, pruža otpor vlastima slanjem šifriranih poruka i krivotvoreći dokumente Židova kako bi oni uspjeli pobjeći od progona i smrti u logorima. Kristoff i Elena sasvim neočekivano zaljube se, a problemi koji se samo gomilaju na njihova leđa, učinit će ih hrabrijima i odlučnijima da se bore do kraja i uspiju na kraju krajeva spasiti živu glavu od nacista.

Ovo je jedna snažna priča isprepletena ljubavlju i borbom za pravdu s jakom porukom koju nam autorica servira ispisujući stranice ove knjige. Boriti se do kraja, stajati iza svojih riječi i držati se svojih ideala i stajališta samo su neke od poruka koju nam ova priča nudi. Da ne pričam o velikoj i snažnoj ljubavi između Elene i Kristoffa, koja je toliko tragična, a naposljetku toliko jaka i posebna. Ovo je tip knjige koji osvaja mase, a ujedno ostavlja neizbrisiv trag u našim srcima upravo zbog ljubavi kao što je Elenina i Kristoffova, koja bez obzira na sve nikad ne prestaje i nikad se ne zaboravlja.

Jillian Cantor inspiraciju za knjigu pronašla je u privatnom životu, dok su svi likovi izmišljeni, međutim inspirirani stvarnim događajima. Ona u svojoj napomeni na kraju knjige navodi kako su stvarni graveri doista sudjelovali u pokretu otpora te kako su njeni graveri iz knjige plod njene mašte. Bez obzira na to, priča djeluje stvarno i živopisno i doista imaš osjećaj kao da su svi ti likovi postojali u Drugom svjetskom ratu. Autorica je svojim pisanjem stvorila priču koja bi se generacijama trebala prenositi dalje upravo zbog značaja koji su graveri imali tokom rata i otpor koji su davali nacistima. Ova priča pokazuje snagu i hrabrost običnih ”malih” ljudi i neizrecivu želju da učine stvari boljima i pravednijima.

Meni se ova knjiga posebno svidjela, jer obožavam kad su priče smještene u vrijeme Drugog svjetskog rata i kad nam je on ispričan kroz prizmu običnih ljudi. Upravo je na taj način ispričana ova priča i moram priznati da me knjiga osvojila na prvu. Autorica je povijest austrijskih gravera spojila s prekrasnom ljubavnom pričom i na taj način stvorila roman koji je apsolutni pogodak.

Ako još niste, svakako uzmite ovu knjigu u ruke i pročitajte, jer ova priča to zaslužuje. Imate moje iskrene preporuke!

Izvor: Knjigoljupka