RECENZIJA Maja Posejpal Gelemanović, Knjigoljupka

Badnjak je stigao, a trolovi uništavaju Elfheim i uništavaju Božić. Baš na taj Božić, djevojčica Amelia, koju upoznajemo na kraju knjige Dječak zvan Božić, ostaje bez majke i završava u ubožnici kod gospodina Jezovitog. Godinu dana kasnije, jedino što ocu Božiću preostaje kako bi spasio ovogodišnji Božić jest da pronađe Ameliju, povrati joj nadu i vjeru jer očito jedino ona može riješiti sve probleme. Ona je svjetlo spasa koje mu treba jer upravo je ona prva djevojčica koja se nadala da je magija stvarna. Bez nje ne bi bilo niti prvoga Božića, a otac Božić uvjeren je da neće biti ni ovoga bez njene pomoći. Hoće li mu to poći za rukom i što jedan čađavi mačak, Charles Dickens i engleska kraljica Viktorija i sobovi imaju s time, na vama je da otkrijete!

”Dijete koje je jednom imalo najviše nade na svijetu, sada je gotovo ostalo bez nade. I zato je, upravo u tom trenutku, na nebu južno od Elfheima polarna svjetlost izgubila nešto od svoga sjaja.”

Matt Haig opet je uspješno ispričao priču koja će vam se uvući pod kožu čim počnete s čitanjem. Čarobna, neobična i na trenutke tužna priča o Ameliji, djevojčici koja ima težak život, uvući će vam se u srce i zavoljet ćete tu djevojčicu ne znajući kako i zašto. Njena sudbina omekanit će i najtvrđe srce, a otac Božić vratit će vam vjeru u ljude. Nikada više nećete isto gledati na Božić nakon ove knjige. Ja znam da ja neću.

”Božić nije datum, gospodine Dickense. Božić je osjećaj.”

I baš kao što Dječak zvan Božić nije razočarao, nije ni Djevojčica koja je spasila Božić. Predivna priča puna nade, priča koja nam pokazuje kako je važno vjerovati u nemoguće i kako se nadati boljem i ljepšem svijetu na kraju ipak isplati. Presretna sam što sam si kupila ove knjige jer ovakve priče doista je vrijedno držati na policama, a posebno u rukama. Čitajući ovakve priče postajemo bolji ljudi, postajemo svjesniji da malo dobre vjere, pozitive i nade nikada ne može biti nešto loše. Dapače, takve stvari samo pokreću ovaj svijet! Djevojčica Amelia i otac Božić pokazali su to na svome primjeru.

”A djevojčica Amelia Wishart bila je važna. Ona je bila prvo dijete. Ona je bila ta koja se onoga prvog Božića najviše nadala. Nada je važna. Nada je zapravo glavni sastojak. A sama je nada osobita vrsta komplicirane magije. Amelia je bila ta koja je ispunila zrak s dovoljno magije jednostavno tako što je u nju vjerovala.”

Ako niste, brzo ovu priču u ruke, čitajte vi sami, čitajte djeci naglas ili ih pustite da sami urone u ovu priču. Ma kako god, samo ju uzmite u ruke, okrenite prvu stranicu i zaplovite prekrasnom pričom o jednoj djevojčici koja iznova spašava Božić i u onim najgorim trenutcima života pronalazi svjetlo na kraju dimnjaka.

”Život je kao dimnjak – moraš ponekad proći kroz tamu da bi ugledala svjetlo.”

Izvor: Knjigoljupka