RECENZIJA Maja Posejpal Gelemanović, Knjigoljupka

Bud Threadgoode Ruthin je sin kojega upoznajemo kao dječaka u Pohanim zelenim rajčicama. Sada je on starac koji stalno razmišlja o gradiću Whistle Stopu koji je sada praktički grad duhova, propada bez stanovnika. Njega za taj gradić vežu prekrasne uspomene na djetinjstvo i odrastanje uz majku Ruth i tetu Idgie i jedino želi ponovno vidjeti to mjesto. Jednoga dana odvaži se na to, a ono što sazna o Whistle Stopu i ljude koje upozna na tom neobičnom putovanju, promijenit će živote njegovih najmilijih.

”Idgie je često razmišljala kao bi, da ima moć zaustavljanja vremena, zaustavila vrijeme kad su obje bile mlade. Mđutim, kad bi to učinila, ne bi bilo Buddyja ni njegove bebice. Koliko god to bilo bolno, možda život ipak zna najbolje. Idgie nije znala odgovor na to. Prestala ga je tražiti i prihvatila činjenicu da je život tajna koju trebaju odgonetnuti ljudi mnogo pametniji od nje.”

U Povratku u Whistle Stop autorica nas nostalgično vraća i u Whistle Stop dok su ondje živjele Idgie i Ruth, otkriva nam neke tajne koje su spomenute u Pohanim zelenim rajčicama, a ponovno susrećemo i Evelyn. Evelyn sada živi životom kakvim nikad nije mislila da će živjeti. Uspješna i bogata, zahvalna Ninny na lekcijama koje ju je naučila, Evelyn sada mijenja život Budove kćeri.

”Žene pogledaju u ogledalo i misle da izgledaju užasno. Muškarci nikada ne pogledaju u ogledalo, a misle da izgledaju odlično. Većinu vremena ni jedni ni drugi nisu u pravu.”

Meni je ova knjiga bila savršen završetak priče o Idgie i Ruth i gostionici koju su vodile te svim ljudima koje smo upoznali u prvom dijelu. Autorica je prekrasno nadopunila Pohane zelene rajčice i ako volite tu knjigu, Povratak u Whistle Stop je obavezan za čitanje. Nećete požaliti ako ju pročitate, jer ćete dobiti potpunu sliku o svim likovima i njihovim životnim pričama. Ovdje ćete upoznati i neke nove ljude, potomke stanovnika Whistle Stopa, saznat ćete kako je tko završio i kako je vodio život nakon zatvaranja gostionice i vjerujte mi na riječ, Fannie Flagg za svakoga ima divan kraj i potpunu životnu priču koje će vas smiriti i osjećat ćete radost čitajući o njima.

”Teta Idgie je bome imala karakter. Sad kad razmislim o tome, bila je ispred svog vremena. Bila je samostalna žena mnogo prije pojave pokreta za ženska prava. Imala je vlastiti posao i uvijek bi sve radila po svome. Nikada nije dozvolila da joj itko kaže što da radi osim tvoje bake Ruth. Idgie je slušala Ruth.”

Pohane zelene rajčice i Povratak u Whistle Stop knjige su koje su me oduševile, pročitala sam ih u jednome dahu i sretna sam što obje krase moje police. Moram pohvaliti Mozaik s prekrasnim naslovnicama i brzim prijevodom nastavka, stvarno su odradili dobar posao! Zato vam od srca preporučam – što prije ove dvije knjige u ruke i čitajte! Ja sam uživala, nadam se da ćete i vi.

Do sljedeće recenzije,

pozdrav od vaše Knjigoljupke! ?

Izvor: Knjigoljupka