RECENZIJA Maja Posejpal Gelemanović, Knjigoljupka

Ronni upoznaje Violet u domu za starije gdje radi kao njegovateljica. Nakon što Violet umre, ostavlja joj svoje nasljedstvo, ali samo ako u roku godinu dana napiše knjigu o Violetinu životu. Uvučena u priču o Violetinom burnom životu, Ronni otkriva mnoge tajne i težak život kojim je Violet živjela i pokuava napisati roman o njoj, iako se još nikad nije okušala u pisanju o nečijem životu. Ronni vodi svoje osobne borbe, zaljubljuje se, na poslu nije idealno, ali nekako pokušava uskladiti obveze koje ima sa željom koju joj je Violet ostavila. Muškarci u Violetinom životu odredili su tok njenoga života i tako ostavili neizbrisivi trag i promijenili sve.

”Ljubavnu priču moguće je opisati, ali ju samo dvoje ljudi uistinu zna. Oni dijele prvi nehotičan dodir vrhovima prstiju, svaki uzdah i privatnu šalu. Oni čitav život u srcu plešu uz istu glazbu.”

Ronni mi je užasno simpatičan lik, žena koja ima svojih osobnih emocionalnih problema, jedna od nas, možemo reći. Meni se užasno svidio odnos između Ronni i Violet i povezanost koju su imale, iako nisu bile vezane obiteljski. Violet je u Ronni vidjela dio sebe i ostavivši joj u nasljeđe novac i priliku za bolji život, ponukala ju da počne pisati i tako slijedi svoje snove, koje sama Violet nikad nije mogla.

”Kad sam upoznala Violet, bila sam uplašena djevojka, slobodna, nesigurna, i ništa u mojem životu nije bilo izvjesno. Ona me je voljela, hrabrila me i ja sam se nekako pretvorila u ono što je ona čitavo vrijeme mislila da jesam. Bila sam osoba koja je njezinu priču mogla ispripovijedati kao nijednu drugu.”

Violet je osoba kojoj je život poslužio limune, a ona je od njih napravila limunadu. Stvorila je život koji je željela imati, voljela je do kraja života i naposljetku iza sebe ostavila neizbrisiv trag. Ronni je ispisala stranice njenoga života, a s obzirom na njenu tešku životnu priču, Violet je to i zaslužila – zaslužila je biti dijelom povijesti, makar i na taj vrlo simboličan način kao glavni lik jedne priče. Meni je ova knjiga bila prekrasna, naizmjenično pričanje priče Violet i Ronni pun je pogodak, a nezaboravna Violet i simpatična medicinska sestra Ronni likovi su koji ti se urežu pamćenje. Taj odnos koje su stvorile njih dvije doista je poseban i čini ovaj roman utoliko boljim.

Ako još niste, svakako pročitajte priču o Violet i Ronni, dvije žene spojene boravkom u domu za starije, koje će osvojiti vaše srce, a da nećete ni primijetiti.

Izvor: Knjigoljupka