RECENZIJA Maja Posejpal Gelemanović, Knjigoljupka

Radnja romana smještena je u pedesete godine prošloga stoljeća u gradu Jaipuru, gdje dolazi sedamnaestogodišnja Lakshmi bježeći od nasilnoga muža i braka u kojemu nije bila sretna i ispunjena. U Jaipuru ona postaje žena koja oslikava kanom, žena koju svi žele, umjetnica i pouzdanica mnogih bogatih žena više klase. Lakshmi mora tajiti svoj život, ali zato radeći ovaj posao i zarađujući marljivo za kruh, zna mnoge tajne bogatih. Jednoga dana iznenadi ju susret s muškarcem kojega nije htjela vidjeti i tada doznaje ogromnu tajnu koja ju šokira – Lakshmi ima mlađu sestru za koju nije znala da postoji. To joj u potpunosti mijenja život i okreće ga naglavce. Sestra unosi promjene koje nije očekivala i protrese joj život do temelja i ništa nakon njihova susreta neće biti isto.

”O, da nema Radhe! Sve se promijenilo u mojem životu otkako je stigla. Ona je bila moj osobni monsun, (…)”

Ono što me se posebno dojmilo u cijeloj priči je snaga, hrabrost i ustrajnost Lakshmi te ljubav koju posjeduje za svoju obitelj, koja je se odrekla nakon što je napustila supruga. Tradicionalnost indijskih roditelja nadvladala je ljubav prema kćeri, a Lakshmi ipak ne odustaje od njih. I iako joj nikad ne jave da je dobila sestru, ona im i to oprašta i naposljetku skrbi o njoj kao da je njena vlastita kći. Lakshmi je jedna jaka, dobra, posebna i poduzetna žena koja se svojim radom i načinom razmišljanja odvajala od ostalih žena te je njen način života, možemo reći, bio revolucionaran. Živjeti sama, zarađivati za život i pritom biti tako ugledna u krugovima gdje se njen rad izuzetno cijenio, stvarno je mogla samo osoba kao što je Lakshmi. Ona kao lik me se baš dojmila i sve ono što je postigla u životu, čak i kad joj se život praktički okrenuo naglavačke dolaskom sestre, uspjela je svojim radom i trudom i baš zato mi je toliko posebna i draga. Iz svega lošega uvijek nastoji izvući dobro i nesebično pomaže ljudima oko sebe i daje se u potpunosti za ljude koje voli. Njen odnos prema sestri čisti je dokaz toga.

”Željela sam odbaciti svoju kožu i krenuti iznova.”

Dovoljno o popularnosti i kvaliteti ove knjige govori i činjenica da je prošle godine u mjesecu svibnju ova priča bila izdvojena kao priča mjeseca u ”Reese’s Book Club”. Poznata i omiljena glumica mnogih, Reese Witherspoon, svaki mjesec bira knjige koje voli sa ženom kao glavnom junakinjom, a preko dva milijuna ljudi prati ju i čeka njene preporuke za knjige. Čim sam saznala da nam Mozaik donosi prijevod ovoga naslova, posebno sam se razveselila i jedva dočekala ovu knjigu i mogu samo reći da jedva čekam i prijevod nastavka koji nosi naziv The Secret Keeper of Jaipur. Vjerujem kako će i nastavak biti podjednako dobar i kvalitetan kao prvi dio i nadam se da će prijevod stići što prije, jer nestrpljenje je ogromno.

Ako još niste, uzmite Ženu koja je slikala kanom u ruke i pročitajte ju, knjiga će vas na početku možda malo preplašiti s tolikim opisima i prijevodima i neobičnim imenima, ali vjerujte mi, prvi dojam zna varati, a ova knjiga pokazat će vam upravo to. Žena koja je slikala kanom knjiga je vrijedna čitanja i apsolutno, onako od srca, preporučam što prije čitanje.

Izvor: Knjigoljupka